اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ کامپوزیت ها و خودروهایی با میزان انتشار آلاینده صفر!

گروه ترجمه و تولید محتوا بسپار/ایران پلیمر تولید کننده کامپوزیت های پیشرفته، شرکت Creative Composites (لیسبورن ، ایرلند شمالی) در تاریخ 5 نوامبر سال 2020 گزارش داد که قطعات (SMC یا SHEET MOLDING COMPOUND) را برای آنچه که گفته می شود یک ون تجاری با میزان صفر انتشار الاینده ها است، تولید می کند.
Creative Composites با چندین سال همکاری با یکی از برجسته ترین شرکت های بریتانیایی در این پروژه، خاطرنشان می کند که کاربرد قطعات SMC به منظور استفاده از دامنه مهمی از مزایا (مانند طول عمر و وزن سبک) و بهره وری در مصرف سوخت انتخاب شده که هزینه های عملیاتی خودرو را کاهش داده و دامنه قدرت خودرو در ایجاد الودگی ناچیز را افزایش می دهد.
برخی از این قطعات شامل گلگیر و درهای جلوی SMC است که جهت طول عمر بیشتر، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر فرورفتگی و ضربات روزمره طراحی شده اند.
ریچارد انیس، رئیس Creative Composites می گوید: “این وسایل نقلیه هیبریدی به طرز هوشمندانه ای برای بهینه سازی عملکرد و سبک سازی در عین کاهش انتشار گازهای الاینده و هزینه های عملیاتی طراحی شده اند. تیم متخصص طراحی خودرو ما با مهندسان شرکت کارفرما یا مشتری همکاری کرده است تا قطعات مختلف SMC را به ساخت پروتوتایپ اولیه برسانند.”
قطعات SMC همچنین مزایای اضافی دیگری مانند سطح کلاس A، انعطاف پذیری نامحدود در طراحی، ضربه، مقاومت در برابر حرارت و خوردگی و کاهش صدا را به همراه دارد. این مزیت ها به گفته این شرکت همچنان به SMC کمک می کند تا نسبت به فولاد، آلومینیوم و سایر گزینه های پلاستیکی سهم بازار بیشتری را به دست آورد.
علاوه بر این، تولید قطعات SMC دقت ابعادی دقیق، تکرارپذیری و زمان سریع تولید رابه همراه دارد. مهندسان Creative Composite برای بهره برداری کامل از پرسهای قابل استفاده جهت قالب بزرگتر (با حداکثر 3000 تن فشار) بر روی بهینه سازی طراحی و ادغام قطعات کوچکتر متمرکز شده اند تا صرفه جویی در هزینه های اساسی را به دست آورند.
با نگاه به آینده، Creative Composites می گوید که مشتاقانه منتظر همکاری های جهانی بیشتر با تولید کننده های مهم خودرو، وانت، کامیون، اتوبوس و تجهیزات حمل و نقل است. این شرکت با ارایه طیف وسیعی از قطعات سبک وزن جدید و نوآورانه از جمله SMC با چگالی کم و SMC با چگالی فوق العاده کم ، بر بهبود پایداری و ویژگی سازگار با محیط زیست اجزای خودرو متمرکز شده است.


برگزدان: مهندس مسعود خلج

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا