اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ شرکت Dow اولین تایر خودروی خود-آب‌بندی شونده و قابل بازیافت را به جهان عرضه کرد

بسپار/ ایران پلیمر اولین تایر خودروی خود-آب‌بندی شونده از جنس سیلیکون و با قابلیت بازیافت (recyclable silicone self-sealing tire) توسط شرکت Dow راهی بازار شده است. این محصول با نام تجاری  SiLASTIC™ SST-2650  نیاز سازندگان لاستیک خودرو را برای عملکرد و پایداری بالا برآورده می‌کند و در عین حال وزنی کمتر دارد و برای صاحبان خودرو با دوام‌تر و ایمن‌تر است.

شرکت Dow به استفاده از تخصص در علم مواد برای بهبود تجارب تولید کنندگان و مصرف کنندگان معروف است و با تولید این محصول همچنان از همکاری با شرکای مبتکر برای بررسی راه حل‌های بهتر به منظور آب بندی لاستیک‌های خودرو استقبال می‌کند.

 

روند‌های صنعتی پایدار، افزایش تقاضای جدید بازار

با افزایش تقاضا برای چرخش مواد و پایداری در صنعت خودروسازی جهانی، لاستیک‌های خودروی آب بندی در حال تبدیل شدن به راه حل جدیدی هستند که تولید وسایل نقلیه با وزن کمتر را امکان پذیر می‌کند. فناوری جدید درزگیر سیلیکونی به گونه‌ای طراحی شده است که یک لایه‌ی خود آب بندی شونده در سطح داخلی لاستیک خودرو ایجاد می‌کند. عملکرد آب بندی فوق العاده‌ای را پس از پنچری ارائه می‌کند و امکان رانندگی در مسافت‌های طولانی را بدون کاهش فشار هوای لاستیک فراهم می‌نماید.

شرایط پایداری لاستیک‌های آب‌بندی شده‌ی معمولی به شدت محدود است و منجر به تولید لاستیک‌های غیر قابل بازیافت می‌شود و مانع از توسعه‌ی پایدار صنعتی می‌گردد.  علاوه بر این نیازمند اعمال دمای بالا و تمیز کردن لیزری گسترده روی سطح لاستیک پیش از پوشش دهی است که باعث افزایش مصرف انرژی و اثرات زیست محیطی نامطلوب در دراز مدت می‌شود. Dow به عنوان پیشگام جهانی در فناوری سیلیکون از تخصص مواد خود برای تولید این محصول جدید استفاده کرده است تا راه حل مطلوبی به مشتریان خود ارائه دهد.

برخلاف بسیاری از درزگیر‌های معمولی موجود در بازار، درزگیر‌های سیلیکونی خود-آب‌بندی شونده SiLASTIC™ را می‌توان در پایان عمر به راحتی از لاستیک خودرو جدا کرد و امکان بازیافت بهتر لاستیک و سیلیکون را فراهم می‌کند. در عین حال نیاز به تأمین لاستیک زاپاس را نیز رفع می‌کند و از این طریق نیز بر کاهش وزن خودرو و بازده  سوخت اثر دارد.

با بهره گیری از مزایای منحصر به فرد مواد سیلیکونی، تنها یک لایه‌ی نازک از درزگیر سلیکونی برای دستیابی به مقاومت در برابر سوراخ و پایداری طولانی مدت و درزگیری هوا لازم است. چنین لاستیک‌هایی با درزگیر سیلیکونی خود آب بندی شونده را می‌توان به سرعت با تجهیزات استاندارد، در دمای اتاق و بدون نیاز به تمیز کردن سطح و پیش ترکیب کردن، تولید کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا