اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پانل های بدنه کامپوزیتی SMC برای خودروهای SUV اروپایی

بسپار/ایران پلیمر در 21 اکتبر گزارش شد که شرکت Inapal Plásticos و شرکت Continental Structural Plastics’ یا CSP (ایالات متحده) که در پرتغال فعالیت می کند، تعدادی از قطعات SMC سبک و با چگالی کم را برای سازنده یک سازنده خودروی SUV یا Sport Utility Vehicle تولید کردند.
گزارش شده است که این 11 قطعه SMC ، از زیر درب موتور تا زیر بدنه و اجزای کلاس A در بدنه، پیچیدگی قطعات و وزن کلی خودرو را کاهش می دهد.

CSP می گوید، پیچیدگی مجموعه های مونتاژی قطعات کاهش یافته است، زیرا برای جمع آوری محصول نهایی برخی قطعات که به طور سنتی از جنس استیل یا آلومینیوم هستند، نیاز به مونتاژ چندین قطعه میباشد.

علاوه بر این، گفته می شود که فرایند SMC اجازه داده که قطعات با اشکال پیچیده و عمیق مهندسی شود و CSP را قادر سازد یک مجموعه کامل با ظاهری خاص و چشمگیر را برای خودرو ایجاد کند.

درب عقب خودرو که از SMC با چگالی کم و کلاس A ساخته شده است ، پس از اعمال یک پرایمر کامل می شود. CSP می گوید ، این SMC کلاس A به مشتری این آزادی را می دهد تا درب داخلی را با بقیه خودرو رنگ امیزی کند.
Orlando Rebelo، مدیر برنامه در Inapal Plásticos ، می گوید: “از آنجا که این خودرو اولین SUV است که توسط این خودروساز خاص تولید می شود ، هیچ مقایسه مستقیمی برای ارائه دقیق کاهش وزن با استفاده از SMC با دانسیته کم وجود ندارد.”

 

برگردان : مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا