اخبار

اختصاصی بسپار/ شرکت Lilium آزمایش پرواز نمایشی هواپیمای عمود پرواز یا eVTOL خود را در اسپانیا آغاز کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا بسپار / ایران پلیمر در 4 آوریل، شرکت Lilium (مونیخ، آلمان)، سازنده هواپیماهای برخاست و فرود عمودی تمام الکتریکی (eVTOL یا electric vertical takeoff and landing)، مرحله بعدی آزمایش پرواز را در اسپانیا با مدل نمایشگر یا demonstrator کامپوزیتی خود با فناوری نسل پنجم، با نام2 Phoenix آغاز کرد.
طی ماه‌های آینده در مرکز تست پرواز ATLAS واقع در Jaén، اسپانیا، Lilium قصد دارد تا مراحل پروازی را از طریق انتقال کامل و پرواز با سرعت بالا گسترش دهد. این پیشرفت ها پس از آزمایش موفقیت آمیز پرواز با همان هواپیما در جنوب آلمان در سال 2021 رخ می دهد.
(لازم به ذکر است مرحله اول ازمایش مربوط به فقط برخاست و فرود بوده است که خبر ان قبلا منعکس گردیده)
Lilium همچنین قصد دارد یک هواپیمای نمایشگر یا demonstrator اضافی به نام Phoenix 3 را معرفی کند که قرار است برای اولین پرواز تابستان 2022 وارد اسپانیا شود. انتظار می رود این هواپیما به طور قابل توجهی کمپین تست پرواز را تسریع کند و Lilium را قادر سازد تا یادگیری ها را افزایش داده و خطرات برنامه را کاهش دهد.
به گفته این شرکت، مرکز آزمایش پرواز ATLAS، همراه با شرایط آب و هوایی عالی، زیرساخت‌های بهینه را فراهم می‌کند و هواپیما را قادر می‌سازد تا بر فراز یک منطقه بزرگ و خالی از سکنه پرواز کند، در حالی که به طور کامل به پرواز با سرعت بالا منتقل می‌شود.
بنا بر گزارش ها، امکانات مدرن و پشتیبانی بنیاد توسعه هوافضای اندلس (FADA) و مرکز فناوری های هوافضای پیشرفته (CATEC) در راه اندازی Lilium برای کمپین موفقیت آمیز آزمایش پرواز مؤثر بوده است.
Daniel Wiegard، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Lilium، می گوید: “ما هیجان زده هستیم که مرحله بعدی آزمایش پرواز خود را در اسپانیا آغاز کرده ایم.”
“این گام ما را حتی به هدف خود برای ایجاد یک حالت پایدار و قابل دسترس از حمل ونقل هوایی منطقه‌ای با سرعت بالا و کم سر و صدا نزدیک‌تر می‌کند.”

 

برگردان : مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا