اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بزرگترین توربین بادی دریایی راه اندازی می شود

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر MingYang Smart Energy (چین) ، با انگیزه بالا برای پیشبرد و تکامل مداوم فناوری توربین بادی ، گزارش می دهد که با معرفی توربین مدل MySE 16.0-242 ، به نقطه عطف جدیدی رسیده است ، چیزی که این شرکت ادعا می کند بزرگترین توربین بادی هایبریدی در جهان است.
MySE 16.0-242 که برای بادهای شدید کلاس IEC IB طراحی شده ، دارای ظرفیت اسمی 16 مگاوات ، روتور با قطر 242 متر ، تیغه های 118 متری و 46000 متر مربع سطح جارو شده ، می باشد. مساحتی معادل بیش از شش زمین فوتبال!!

علاوه بر داشتن آنچه که گفته شد ، این توربین دارای بزرگترین روتور صنعتی و بالاترین رتبه اسمی است ، یک توربین MySE 16.0-242 می تواند سالانه 80،000 مگاوات ساعت برق تولید کند که برای تامین انرژی بیش از 20،000 خانوار کافی است. در مقایسه ، 45 درصد بیشتر از مدل توربین قبلی شرکت MingYang ، یعنی MySE 11.0-203 انرژی تولید می کند.

MingYang می گوید ، مزایای زیست محیطی نیز قابل توجه است. در مقایسه با تولید نیروی برق از زغال سنگ ، یک MySE 16.0-242 می تواند بیش از 1.6 میلیون تن انتشار CO2 را در طول عمر طراحی شده 25 ساله خود حذف کند .
طراحی فوق العاده و سیستم hybrid-drive ، مدل MySE 16.0-242 بر پایه درک عمیق و تخصص شرکت Yang Ming از ساخت چندین مدل کوچک دریایی سبک وزن ، از 5.5 ، 6.45 ، 7.25 ، 8.3 و 11 مگاوات استوار است.
به عنوان مثال ، وزن محفظه (nacelle) در مدل MySE 16.0-242 کمتر از 37 تن در هر مگاوات است. در مقایسه با محفظه سنگین تر ، MingYang خاطرنشان می کند ، جرم کمتر امکان استفاده کارآمدتر از برج و ساختار را فراهم می کند و در نتیجه مواد و تدارکات کمتری برای ساخت خریداری می شود.
فن آوری hybrid-drive شرکت MingYang ، به ویژه گیربکس سیاره ای با سرعت متوسط با تقسیم بار و روانکاری یاطاقان اصلی با دقت بالا ، به طور کامل بهینه شده تا از استحکام و کارایی این توربین جدید اطمینان حاصل شود.
علاوه بر این ، گفته می شود که MySE 16.0-242 مزایای متمایز دیگری را با استفاده از ویژگی های جدید با نصب در ساحل و فناوری های “بهترین عملکرد” ارائه می دهد. برای شروع ، به عنوان یک ویژگی جدید نسبت به مدل های قبلی ، تمام قطعات الکترونیکی قدرت و ترانسفورماتور MV از برج به داخل محفظه (nacelle ) منتقل شده و کابل کشی را ساده و راحتی درسیستم نگهداری را افزایش داده است. ثانیاً ، طراحی مستحکم محفظه از ادوات درون ان در برابر خوردگی شدید ناشی ازافشانه نمک موجود در دریا محافظت می کند در حالی که امکان ایجاد خنک کننده طبیعی هوای داخلی را فراهم می کند.

به طور خلاصه ، MySE 16.0-242 شروع پلت فرم جدید محصولات دریایی 15 مگاوات+ Yang Ming است. در آینده ، برنامه ریزی شده است تا به مجموعه ای از انواع مدل تبدیل شود که می تواند خود را با محیط های مختلف دریایی سازگار کند ، از دریای چین جنوبی و مستعد طوفان گرفته تا دریای شمال در اروپا که دائما بادگیر است.
Qiying Zhang ، رئیس و مدیر فناوری MingYang Smart Energy می گوید: “راه اندازی بزرگترین توربین بادی جهان توسط ما یعنی ، MySE 16.0-242 ، تصویری مناسب از سه محرک اصلی تکامل فناوری-تقاضا ، ترکیب و تکرار تقاضا است.”
“در پاسخ به تقاضا برای توربین های بادی ضد طوفان در ساحل گوانگدونگ ، MingYang به طور سیستماتیک محصولات با کیفیت بالا را در همکاری با شرکای زنجیره تامین جهانی و ادغام فن آوری های پیشرفته از صنایعی مانند هوا فضا ، مواد و داده های بزرگ توسعه می دهد.”
MingYang متعهد به افزایش حضور جهانی خود و ارائه خدمات به مشتریان در تمام بازارهای بادی دریایی از جمله اروپا ، آمریکا و آسیا و اقیانوسیه است. به عنوان بخشی از استراتژی های کلیدی جهانی خود ، MingYang مرکز تجاری و مهندسی را در هامبورگ آلمان تأسیس کرد و همچنین در حال توسعه امکانات تولید در خارج از کشور چین است.
با راه اندازی MySE 16.0-242 ، شرکت MingYang گزارش می دهد که معیار جدیدی را برای فناوری توربین دریایی تعیین کرده است و گامی دیگر در جهت مأموریت خود به منظور کاهش یکنواخت هزینه های انرژی (LCOE) در جهان برداشته است.
MySE 16.0-242 ، که اخیراً توسط DNV و مرکز صدور گواهینامه عمومی چین (CGC) برای طراحی تأیید شده است ، برای عرضه کامل نمونه اولیه در سال 2022 برنامه ریزی شده است ، سپس نمونه اولیه آن در نیمه اول سال 2023 و تولید تجاری در نیمه اول سال 2024دنبال می شود.

برگردان : مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا