اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ شرکت Revolution Fibres نام تجاری محصولات خود را به  NanoLayr تغییر داد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر تغییرنام تجاری تولید نانو الیاف منعکس کننده گسترش و توسعه در مقیاس بزرگ است و بسترهایی را برای رشد و نوآوری در آینده برای منسوجات پیشرفته با عملکرد بالا ایجاد می کند.

 فرآیند چرخش الکترو صوتی NanoLayr

شرکت Revolution Fibers (اوکلند) تولیدکننده الیاف نانو در نیوزیلند به NanoLayr تغییر نام داد تا تبدیل آن به یک تولید کننده قدرتمند فن آوری و یک رهبر جهانی در منسوجات با عملکرد ممتاز را منعکس کند.

این شرکت در سال 2009 تاسیس شده است و به دلیل فناوری پیشرفته نانوالیاف با استفاده از یک فرایند اختصاصی صوتی الکترو ریسندگی (sonic electro spinning process) شناخته می شود، که قطرات یک محلول پلیمر را به میدان ولتاژ بالا برای تولید محصولات نانوالیاف، از جمله فیلتر برای ماسک های صورت N95 و N99 و مراقبت از کلاژن پوست (ماده پروتئيني كه فيبرهاي سفيد پوست،‌ غضروف و تمام بافت‌هاي پيوندي را تشكيل مي‌دهد.) وارد می‌کند. محصول ActivLayr.

مدیر عامل شرکت ری کانرRay Connor )  (می گوید تغییر نام تجاری NanoLayr بستری را برای نوآوری در آینده و تولید مداوم محلولهای الیاف نانو ایجاد می کند که یک مزیت رقابتی برای مشتریان آن و همچنین منافع جامعه است.

کانر می گوید: “تعداد فزاینده ای از صنایع از آنچه نانو الیاف می تواند برای بهتر و قوی تر ساختن محصولات برای به حداکثر رساندن عملکرد و ایجاد مزیت رقابتی استفاده کند، استقبال می کنند. فناوری الکترو ریسندگی صوتی NanoLayr می تواند جهان را در تولید نانوالیاف هدایت کند. تمرکز ما این است که بالقوه فناوری بستر های نرم افزاری خود را به حداکثر برسانیم به گونه ای که بتوانیم تأثیرات هرچه بیشتر مثبتی بر زندگی افراد بگذاریم. “

تغییر نام تجاری یک دوره 12 ماهه را دنبال می کند که در آن شرکت توسعه قابل توجهی پیدا کرده است. این واحد به کارخانه جدیدی با بیش از 20 برابر وسعت تأسیسات قدیمی خود منتقل شد و برای پاسخگویی به تقاضای جهانی برای محلول های الیاف نانو در طیف گسترده ای از بخش ها، از جمله مواد واسطه فیلتر ها، مراقبت از پوست و عایق صدا برای ساخت و ساز و مبلمان، به مقیاس بزرگتری رسید.

کانر می گوید: “کارخانه جدید ظرفیت ما را چهار برابر می کند و توانایی ما در تولید منسوجات نانوالیاف کاربردی با کیفیت را (در مقیاس وسیع برای پاسخگویی به تقاضای بین المللی و محلی) افزایش میدهد.”

تاسیسات جدید NanoLayr با مساحت 5500 متر مربع میزبان 5 دستگاه الکتریکی چرخش صوتی سفارشی است که گفته می شود رول های نانوالیاف را به طول هزار متر برای صادرات به بازارهایی مانند آسیا، استرالیا و ایالات متحده تولید می کند. کانر می گوید این کارخانه همچنین ظرفیت قابل توجهی برای رشد در آینده دارد .

وی خاطرنشان كرد: “یك كیلوگرم ماده خام می تواند رشته های نانو الیاف كافی تولید كند كه  طول ان از زمین به ناهید (ونوس) میرسد – یعنی 253 میلیون كیلومتر!”

با لحاظ NanoLayr به عنوان نام شرکت، نام محصولات و مارک تجاری نیز برای تقویت برند Layr تغییر کرده است، از جمله:

• FilterLayr: مواد واسط فیلتر نانوالیاف SETA به FilterLayr تغییر می یابد تا کاربرد آن را در طیف وسیعی از محصولات و سیستم های فیلتراسیون هوا از ماسک های صورت مطابق با استانداردهای N95 و N99 گرفته تا سیستم های تهویه برجسته کند.

• SonoLayr: برندهای Phonix به SonoLayr تغییر نام می دهند که از نانو الیاف الکتروپیچ             ((electro-spun    با نفوذ پذیری و قدرت جذب بالا برای ایجاد آنچه NanoLayr می گوید نازک ترین عایق های  صوتی است استفاده می کند.

  DermaLayr : محصول  DermaLayr به عنوان یک پلتفرم تحویل فناوری نانوالیاف با کیفیت bioactive برتر قرار می گیرد . برای حمایت و تقویت نام تجاری قوی ActivLayr به عنوان یک مارک مراقبت از کلاژن پوست، از مارک تجاری جدید، DermaLayr استفاده میشود.

• XantuLayr: محصول نانوالیاف تقویت کننده کامپوزیت که نام اصلی خود را حفظ می کند، مقاومت در برابر ضربه، استحکام خمشی و عمر خستگی کامپوزیت مورد استفاده در محصولات را بهبود می بخشد.

 ترجمه: مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا