اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ شش فوت کوزه گری در قالب گیری تزریقی برای سال جدید 2022

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر همواره جایی برای پیشرفت، به خصوص در زمینه قالب گیری تزریقی پلاستیک ها، وجود دارد. در این نوشته، کمپانی RJG اجرای شش حقه ساده را، برای بهبود فرایند قالب گیری تزریقی شما در سال 2022، به اشتراک می گذارد.

1- مستند سازی استانداردهای فرایند: داشتن یک فرایند استاندارد در هر شروعی، در هر بار موجب بازگشت به نقطه شروع مشابه خواهد شد؛ این موضوع باعث اجرای نظم خواهد شد. بدون داشتن استاندارد برای مقایسه، اندازه گیری بسیار مشکل خواهد بود. حتی اگر فرایند شما کاملا بهینه نباشد یا نتواند انتظارات شما را برآورده سازد، مستند سازی به شما کمک خواهد کرد بتوانید پیشرفت ها را برآورد سازید.

2- حفره ها را مسدود نکنید: بله، گفتن آن ساده تر از انجامش است، اما کاهش انسداد حفره ها می تواند نقطه شروعی باشد. این کار ممکن است شامل سرمایه گذاری در اجزا و ابزار یدکی، شناسایی مسیر مسبب خرابی ابزار، و آموزش پرسنل و تکنسین های تعمیرات و اتاق ابزار باشد. دلایل زیادی برای اهمیت این کار وجود دارد. اول از همه، اگر شما مدارک مستندسازی شده داشته باشید، اکنون می بایست هنگام انسداد حفره ها تنظیمات را تغییر دهید. دلیل دوم کارایی و اثرات اقتصادی است. ماشین آلات برای برآورده ساختن انتظارات می بایست برای مدت طولانی تری کار کنند، واگر دارای رانر سردی باشد که مواد دوباره به آسیاب برنگردند، می بایست از مقدار رزین بیشتری استفاده کنند.

3- برنامه ریزی تغییر رنگ مواد با ترتیب درست: اگر یک ماشین درطول ماه با رنگ های مختلفی کار کند، برنامه ریزی برای شروع با روشن ترین رنگ ها و به ترتیب تا رنگ های تیره تر بسیار مفید خواهد بود. به طور ایده آل، شما می بایست در پایان ماه، کار خود را با تیره ترین رنگ به اتمام برسانید. چرا؟ چون یافتن آلودگی رنگی، که خودش را به صورت لکه های سیاه یا رگه هایی از رنگ قبلی نشان می دهد، سخت و زمان بر بوده و غالبا باعث رد شدن قطعه می شود. همچنین پاک کردن تجهیزات جابجایی مواد، زمان بر می باشد؛ البته اگر دو رنگ مربوط به یک رزین باشند کار کمی ساده تر است. اگر بتوان به هر رزین، دستگاه خاص خودش را اختصاص داد بهتر است.

4- نادیده نگرفتن خشک کردن: اگر تامین کننده ماده گفته است ماده ای را خشک کنید، حتما نیاز به خشک شدن دارد. بسیار پیش می آید ما این مرحله را نادیده گرفته یا آن را با زمان درستی انجام نمی دهیم. به خاطر داشته باشید ممکن است یکی ماده پلاستیکی بیش از حد خشک شود. این موضوع خودش را با افزایش ویسکوزیته، از بین رفتن یک افزودنی یا تغییر رنگ نشان می دهد. اگر ماده ای به طورکامل خشک نشده باشد، فرایند آن بسیار سخت شده و منجر به کاهش کیفیت قطعات خواهد شد. بهترین راه برای این که بفهمید میزان خشک کردن مناسب است، استفاده از یک رطوبت سنج است.

5- عدم استفاده از ابزار استیل در قالب ها: بسیار دیده شده شخصی از یک انبردست استیل برای بیرون آوردن یک قطعه گیر کرده در قالب استفاده می کند. این کار موجب آسیب جدی به قالب می شود. بله، انبردست و ابزار برنجی بسیار گران قیمت هستند، اما این هزینه اصلا قابل مقایسه با قیمت قالب نیست. از به کار گیری ابزار مناسب بر روی قالب هایتان اطمینان حاصل کنید.

6- مراقبت از صفحات قالب گیری: سال جدید، فرصت مناسبی برای شروع مراقبت از صفحاتتان حین تعویض قالب است. با گذشت زمان، زنگ زدگی و انواع رسوبات بر روی صفحات جمع می شوند. هنگامی که قالب ها بر روی ماشین نصب می شوند، گاهی قالب باعث داغ شدن صفحات و ایجاد سوراخ یا فرورفتگی می شود. اگر این موضوع بررسی نشود، بر روی میزان تناژ ورودی و خروجی تاثیر خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا