اخبار

اختصاصی بسپار/ عرضه‌ی Impranil® CQ DLU به بازار: نوآوری برای پوشش‌های نساجی پایدارتر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر حفاظت از محیط زیست مستلزم آن است که صنعت به تدریج از نفت و سایر مواد خام فسیلی دور شود و در عوض از مواد خام تجدیدپذیر استفاده کند. به همین دلیل است که Covestro به طور روزافزونی بر مواد خام جایگزین، از جمله مواد خام زیست توده تکیه می‌کند. به عنوان مثال، این شرکت یک محصول جدید آلیفاتیک بر پایه‌ی پلی یورتان (PU) برای پوشش نساجی تحت نام Impranil® CQ DLU ارائه می‌دهد که در آن حدود 34 درصد کربن موجود منشا گیاهی دارد.
پایداری روز به روز به یک معیار خرید کلیدی نه تنها برای صنعت، بلکه برای صاحبان برند و مصرف کنندگان تبدیل می‌شود. CQ مخفف “هوش چرخشی” است. ایده اصلی مفهوم CQ این است که محصولات Covestro را در صورتی که پایه مواد خام جایگزین از محتوای 25 درصد فراتر رود، با این نام برچسب گذاری شود.
Impranil® DLU به عنوان ماده‌ی خام برای فناوری INSQIN® در حال حاضر پوشش آبی منسوجات را بدون استفاده از حلال‌ها امکان پذیر می‌کند. ردپای زیست محیطی چنین پوششی به طور قابل توجهی کمتر از سامانه‌های حلال پایه است.
Impranil® CQ DLU برای تولید مواد مصنوعی برای محصولات ورزشی، منسوجات فنی، فضای داخلی خودرو و کیف مناسب است. از ویژگی‌های این پوشش‌ها می‌توان به مقاومت عالی در برابر آبکافت، مقاومت در برابر نور بسیار خوب و همچنین مقاومت کششی بالا و مقاومت در برابر خراش اشاره کرد. علاوه بر این، پوشش‌ها حس خوشایند و مقاومت قلیایی خوبی دارند. Impranil®CQ DLU را می‌توان هم برای پوشش میانی و هم برای پوشش رویین استفاده کرد. محصول را می‌توان به روش‌های مختلفی اعمال کرد: گستره‌ی طیف کاربرد آن از پوشش مستقیم یا انتقالی تا فرآیندهای چاپ و کاربرد برای ریزالیاف را شامل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا