اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ غیرممکن ممکن می‌شود: بازیافت فیلم های PET/PE توسط Reifenhäuser

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Reifenhäuser خط EVO Fusion را با فناوری دو ماردان (Twin Screw) ارائه می‌دهد که امکان بازیافت ورقه‌های PET/PE را فراهم می‌کند و راه حلی برای تولید کنندگان فیلم برای دستیابی به چرخشی بودن اقتصاد ارائه می‌دهد.

چالش‌های بازیافت ورقه‌های PET/PE
ترکیب پرطرفدار مواد کلاسیک برای کیسه‌های ایستاده PET/PE است. این دو فیلم به صورت جداگانه تولید می‌شوند و سپس با هم پیوند می‌خورند.
PET استحکام و ظاهر خوبی دارد، در حالی که PE به عنوان یک فیلم آب بندی عمل می‌کند. اگرچه این ترکیب عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد، اما به دلیل ناسازگاری شیمیایی بین PET و PE و همچنین بسته بندی چاپ شده با اجزایی مانند رنگدانه‌ها، مواد افزودنی و چسب‌های مختلف، بازیافت آن دشوار است.

کمک فناوری دو ماردان جدید به غلبه بر چالش‌ها
خط EVO Fusion از فناوری دو ماردان استفاده می‌کند که در آن رانشگرهای دو ماردان (Twin Screw Extruders) اجزای مواد ورودی را بسیار بهتر از رانشگرهای تک ماردان شکسته و توزیع می‌کنند. با اختلاط بهتر می‌توان محتوای PET 10-40٪ را که برای ورقه‌ها معمول است، به طور یکنواخت در یک ماتریس PE توزیع کرد، بنابراین یک مخلوط همگن ایجاد می‌شود.
EVO Fusion همچنین چالش گاز زدایی از جوهر چاپ را نیز حل می‌کند. این رانشگرهای دو ماردان نسبت به رانشگرهای تک ماردان سطح آزاد بسیار بزرگتری در ناحیه خروج گاز دارند و گاز زدایی بهینه تر انجام می‌شود.

اعمال مستقیم و حفظ کیفیت
پیش از این 2 درصد ضایعات در حین ساخت فیلم و تا 15 درصد در هنگام تولید بسته بندی وجود داشت. با فناوری EVO Fusion، زباله‌ها را می‌توان بازیافت کرد و به عنوان بازیافت پسا صنعتی استفاده کرد.
تولیدکنندگان می‌توانند از EVO Fusion برای تبدیل ضایعات PET/PE خود مستقیماً به فیلم جدیدی استفاده کنند که می‌تواند به صورت لایه ای در کنار یک فیلم PET قرار بگیرد. با EVO Fusion کیفیت بالا حفظ می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا