اخبار

اختصاصی بسپار/ فناوری جدید، پرینت سه بعدی قطعات پلی یورتان فوق العاده صاف را در یک مرحله انجام می‌دهد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر فناوری Smooth-Mode که توسط Chromatic 3D Materials توسعه یافته است، امکان چاپ سه بعدی قطعات بادوام با سطوح فوق العاده صاف را در حجم های تجاری فراهم می‌کند. به گفته این شرکت، قطعات پلی یورتان با کیفیت بالا، مانند مهر و موم، واشر و… اکنون می‌توانند بدون نیاز به پردازش پس از تولید یا تکمیل سطح، پرینت سه بعدی شوند.

آب بندی به یک سطح صاف نیاز دارد، اما قطعات پرینت سه بعدی معمولا دارای خطوط لایه‌ای یا زبر هستند. دکتر کورا لیبیگ، مدیر عامل و بنیانگذار Chromatic، گفت: “ما راهی برای چاپ سه بعدی محصولاتی که راحت و مقرون به صرفه هستند ایجاد کرده‌ایم که بدون مراحل اضافی فوق العاده صاف هستند. این یک پیشرفت بزرگ برای پرینت سه بعدی برنامه‌های حرفه‌ای است که باید هوا و آب بند باشند.”

این شرکت ادعا می‌کند که قطعات چاپ شده با فناوری Smooth-Mode از زیبایی شناسی برتر و همچنین دقت ابعادی بهتری برخوردار هستند. به عنوان مثال، محصولات را می‌توان با ضخامت یکنواخت دقیق در مقیاس زیر میلی‌متری چاپ کرد که امکان چاپ محصولات الاستومری را که منبسط و منقبض می‌شوند، فراهم می‌کند.

برای دستیابی به این نتیجه، تیم متخصصان تولید مواد افزودنی Chromatic کار را با تنظیم دقیق ویسکوزیته و کشش سطحی مواد پلی یورتان گرماسخت قابل چاپ این شرکت آغاز کردند. ما راهی را توسعه دادیم که فراتر از استفاده از فناوری واکنش خود در مدل‌سازی رسوب ذوب شده (FDM) است. Smooth-Mode از شیمی برای ایجاد یک قسمت فوق العاده چسبیده و صاف استفاده می‌کند. دکتر بارت انگندال، مدیرعامل Chromatic در آلمان، جایی که این شرکت در سال 2016 تأسیس شد، توضیح داد که این روش چاپ صاف ترین چاپ جهان را در امتداد محور Z یا ارتفاع ارائه می‌دهد.

تولیدکنندگان صنعتی می‌توانند از مزیت Smooth-Mode با پلتفرم ساخت افزودنی اکستروژن واکنشی Chromatic (RX-AM) بهره ببرند که شامل مواد، نرم افزار و سخت افزار برای چاپ رسوب با شیمی واکنشی است. پلی یورتان‌های قابل چاپ در سختی‌های Shore A از 50 تا 90 موجود است. این پلتفرم برای چاپ سه بعدی در حجم‌های تجاری طراحی شده است و برای کاربرد در حمل و نقل، مهر و موم و واشر صنعتی، منسوجات، تجهیزات پزشکی و نظامی مناسب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا