اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ فناوری ضد خش برای ترموپلاستیک های تزریقی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر این فناوری به طور قابل توجهی مقاومت به خش را در ترموپلاستیک هایی که با قالب گیری تزریقی تولید می شوند افزایش می دهد.

شرکت RTP یکی از تولید کنندگان ترموپلاستیک های مهندسی واقع در Winona است. این شرکت اختراع افزودنی ضد خش بر پایه ی نانو را از شرکت TenasiTech خریداری کرده است.

Scott Koberna، از مدیران RTP بیان می کند، اساس این فناوری مقاومت به خش را در ترموپلاستیک هایی که به صورت قالب گیری تزریقی تولید می شوند بسیار افزایش می دهد. ما از این محصول در مواد مورد استفاده برای سطوح حفاظتی خود که قیمت بالایی دارند، استفاده خواهیم کرد.

ایجاد خش و خراش بر روی سطح پلاستیک در طول تولید، چینش، بسته بندی و انتقال و به ویژه در زمان استفاده از محصول ممکن است. برای حفاظت از ظاهر سطح، تولید کنندگان اغلب فرایند ثانویه ای مانند، بسته بندی و یا پوشش دهی سطح بر روی آن انجام می دهند. ترکیبات حفاظت سطحی که RTP تولید می کند، مقاومت به خراش بالایی دارند و همچنین به علت رنگ آمیزی عمقی این قطعات، دیگر نیازی به انجام فرایندهای ثانویه برای آن ها وجود ندارد. این موضوع باعث کاهش قیمت تمام شده ی ماده و بهبود ظاهر سطح می شود. این ماده به طور ویژه برای کاربرد در صنایع خودروسازی، ساخت قطعات مختلف و تولید تجهیزات پزشکی بسیار کاربرد دارد. این شرکت در نظر دارد طرح حفاظت سطح TenasiTech را تا سال 2021 تجاری سازی کند.

Koberna همچنین بیان کرد، طرح اولیه ی ما در استفاده از فناوری نانوذرات، استفاده از این مواد در پلی آمید، آکریلیک و پلی استر خواهد بود. ما می توانیم این مواد را به صورت شفاف و یا رنگی عرضه کنیم. همچنین ما به دنبال استفاده از این ماده در پلیمرهای ترموپلاستیک دیگر، پوشش های ترموپلاستیک جامد، پوشش های آب پایه و حلال پایه و تولید فیلم و صفحه نیز هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا