اخبار

اختصاصی بسپار/ لاستیک بازیافتی، جایگزینی پایدار برای دوده در لاستیک‌ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر ترکیب لاستیک بازیافتی به عنوان پرکننده در دوده برای ترکیبات سه تایی NR/BR/SBR راه حلی پایدار در صنعت لاستیک خودرو ارائه می‌دهد که عملکرد و تاثیرات زیست محیطی را می‌افراید.

پژوهشگران به طور فعال در حال بررسی لاستیک بازیافتی (RR) به عنوان جایگزینی جزئی برای کربن سیاه (CB) یا دوده در تولید لاستیک خودرو هستند. مقادیر مختلف RR بر خواص مکانیکی، رفتار حرارتی و انرژی فعال‌سازی مخلوط‌های لاستیک تاثیر می‌گذارد. ترکیبی از لاستیک طبیعی (NR)، لاستیک بوتادین (BR) و لاستیک استایرن-بوتادین (SBR) که به طور گسترده در تولید لاستیک خودرو استفاده می‌شود، در مطالعه ای مورد بررسی قرار گرفت.

ترکیب phr 55/5 از CB/RR بهترین خواص مکانیکی و پایداری حرارتی را قبل و بعد از پیری از خود نشان داد که با دوده‌ی خالص برابری می‌کرد.
جایگزینی CB با RR تا حدی استانداردهای عملکرد لاستیک خودرو را حفظ می‌کند و ضمنا با کاهش پسماند لاستیک از پایداری نیز پشتیبانی می‌کند. این رویکرد با اهداف زیست‌محیطی مطابقت دارد و یکپارچگی مکانیکی مورد نیاز برای لاستیک‌های باکیفیت را حفظ می‌کند و پیشرفت قابل‌توجهی را در تولید لاستیک خودرو نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا