اخباراخبار ویژهمقالات

اختصاصی بسپار/ محصولات ایمن پوشرنگ و پوشش

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر در ژوئیه 2020، وزارت بوم شناسی ایالت واشنگتن (DOE) گزارش محصولات مصرفی اولویت دار خود را به سازمان ارائه کردقانونگذار واشنگتن و رنگها را در فهرست “محصولات ایمن برای واشنگتن” گنجانده است برنامه. DOE واشنگتن شامل قوطی های غذا و نوشیدنی (بیسفنول ها) بود و نگرانی در مورد بی فنیل های پلی کلرینه (iPCB) ارائه کرد.
قابل ذکر است، DOE نه تنها رنگ های مورد استفاده توسط مصرف کنندگان بلکه تمامی محصولات تحت iPCB را کنترل کرد.
در سال 2019، ایالت واشنگتن دستور اجرای یک برنامه نظارتی برای کاهش مواد شیمیایی سمی در محصولات مصرفی ره به اداره DOE داد.

 

بیشتر بخوانید

5 دسته مواد شیمیایی در اولویت قرار گرفتند: تاخیراندازهای شعله و حریق، پرفلوئورآلکیل ها (PFAS)، بیس فنول های پلی کلرینه (PCBs)، ترکیبات فنولی و فتالات ها. قانون DOE را ملزم می‌کند تا محصولات مصرفی اولویت‌دار را با منابع دسته های شیمیایی را شناسایی کند.
طبق پیشنهاد DOE، iPCB ها ممکن است به عنوان یک محصول جانبی در تولید رنگدانه های رنگی کلردار خاص از جمله زردهای دیاریلید، آبی و سبز فتالوسیانین و احتمالاً دی اکسیدهای تیتانیوم خاصی تشکیل شوند. طی دو سال آینده، DOE گزینه‌های جایگزین را شناسایی می‌کند و هر گونه اقدام نظارتی پیشنهادی را گزارش می‌دهد و مقررات را تصویب خواهد کرد. اگر امکان انتخاب جایگزین‌ وجود نداشته باشد، DOE احتمالاً می‌تواند استفاده از رنگدانه‌های خاصی را که حاوی iPCB هستند محدود کند. کمیته نظارت محصول ACA و گروه کاری PCB این موضوع را زیر نظر دارند و با واشنگتن DOE هم¬کار هستند.

مترجم: مهندس معصومه کاویانی دارانی، دانشجو دکترا رنگ، پژوهشگاه رنگ

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 249 ماهنامه بسپار که در نیمه تیرماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا