اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ محصول جدید رزین سازی Hexion برای تولید فنر تخت کامپوزیت در خودروها

فورد F-150 با شرکت Rassini همکاری می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر در تاریخ 1 ژوئن گزارش شد که شرکت Rassini (Piedras Negras، مکزیک)، تولید کننده قطعات تعلیق برای وسایل نقلیه سبک، استفاده ابتکاری از سیستم رزین اپوکسی EPIKOTE را از شرکت Hexion (کلمبوس، اوهایو، ایالات متحده) برای فنر تخت عقب را نهایی است. استفاده ازسیستم تعلیق نواورانه مزبوردر مدل وانت 2021 F-150 جدید شرکت فورد موتور (Dearborn، میشیگان، ایالات متحده) اغاز شد.

Rassini سیستم تعلیق عقب هایبریدی خودرو را تولید می کند، که از یک ورق اصلی فولادی سهموی که با یک فنر کمکی کامپوزیت حمایت میشود تشکیل شده، این محصول در محل Piedras  Negras، مکزیک ساخته شده است.

با این سیستم تعلیق هایبریدی، Rassini می گوید همان سختی و دوام یک مجموعه فنر تخت فولادی چند لایه معمولی حاصل می شود، در حالی که 16 کیلوگرم کاهش وزن هم دارد. این شرکت خاطرنشان می کند استفاده از این سیستم کامپوزیتی علاوه بر افزایش ظرفیت حمل خودرو، یکدست و روان تر، اصطکاک و سر و صدای کمتری ایجاد می کند.  فنر کمکی کامپوزیتی Rassini در خطوط تولید قالب گیری انتقال رزین فشار بالا   (HP-RTM یا HIGH PRESSURE – RTM)  در  شرکت   Piedras Negras   تولید می شود. Rassini با این سرمایه گذاری استراتژیک در تولید کامپوزیت های پیشرفته، موقعیت خود را به عنوان یک رهبر فناوری تأیید کرده است. Rassini می گوید EPIKOTE    رزین TRAC 06720 از شرکت Hexion همراه باهاردنر EPIKURE را انتخاب کرده که بتواند تولید انبوه این فنر تخت کامپوزیت را انجام دهد. به گفته این شرکت، بایندر (binder ) EPIKOTE رزین TRAC 06720 برای اتصال عالی با  الیاف  پیش شکل داده شده (preform )  و کاملاً سازگار با سیستم پخت سریع رزین طراحی شده است.

Brent Collyer، معاون فنی مهندسی در Leaf Springs Suspension Group North America می گوید: “ما به این واقعیت افتخار می کنیم که همراه با شرکای کاملاً فنی و دانش بنیان مانند Hexion و مشتریان اگاه توانسته ایم راه حل های نوآورانه را پیش ببریم و آنها را به تولید گسترده ای برسانیم.”

با همکاری توسعه دهندگان صنعت، Hexion به طور مداوم نمونه کارهای رزین کامپوزیت خود را برای پاسخگویی به نیاز روزافزون تولید کنندگان به جایگزین های قوی و در عین حال سبک برای فلز که می تواند با سرعت بیشتری تولید شود، پاسخ می دهد. Hexion خاطرنشان می کند که پیشرفت مداوم آن شرکت در فناوری رزین می تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا وزن خودرو را کاهش دهند و در عین حال تولید اجزای کامپوزیت با کارایی بالا را تسریع کنند.

 

Rassiniسیستم تعلیق کامپوزیتی شرکت 

Francis Defoor، رهبر بخش خودروی شرکت Hexion می گوید: “ما خوشحالیم که در حمایت از خودروی نمادین F-150 فورد، شریک ارزنده Rassini هستیم، تخصص ما در شیمی اپوکسی و همچنین دانش ما در زمینه کاربرد و فرآیند، ما را به یک شریک توسعه پیشرو برای فن آوری کامپوزیت سبک تبدیل می کند.”

Hexion گزارش می دهد که رفتار حرارتی نهان رزین اپوکسی ویسکوزیته کم را جهت خیس کردن بهتر الیاف و پخت سریع در قالب بوجود میاورد. همچنین زمان کلی چرخه کوتاه تولید در فرایند HP-RTM منجر به استفاده موثر از ظرفیت تولید میشود.

بعلاوه، گفته می شود كه این نوع  كامپوزیت اپوكسی حتی در مواجهه با شرایط محیطی و کاربردی سخت مانند هوای گرم، رطوبت زیاد و تماس با مایعات خودرو، عمر طولانی در مقابل پدیده خستگی از خود نشان می دهد.

برگردان: مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا