اخبار

اختصاصی بسپار/ مزایای زیست محیطی قابل توجه بازیافت شیمیایی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر طبق پِژوهش‌های وزارت انرژی ایالات متحده، پلاستیک‌های جدید ساخته شده با تنها 5 درصد ماده اولیه‌ی حاصل از بازیافت شیمیایی با تَف‌کافت (pyrolysis)، تا 23 درصد کمتر از بسپارهای مشتق شده از نفت خام، منجر به انتشار گازهای گلخانه ای می‌شوند و اگر با روش‌های فعلی پایان عمر پلاستیک‌ها در ایالات متحده، مانند سوزاندن، مقایسه شود، 40 تا 50 درصد کاهش بیشتری در انتشار گازهای گلخانه‌ای ایجاد می‌شود. این مطالعه نشان می‌دهد در اتحادیه اروپا، که در آن پلاستیک‌های پس از استفاده بیشتر سوزانده می‌شوند، این کاهش ممکن است تا 131 درصد باشد.
بر اساس گزارش‌های سال 2023، بازیافت پیشرفته مبتنی بر تف‌کافت می‌تواند انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) را کاهش و نرخ بازیافت را تا حد زیادی افزایش دهد. در مطالعات انجام شده، پلاستیک‌های جدید ساخته شده با مواد حاصل از تف‌کافت، پلی اتیلن با چگالی کم (LD) و با چگالی بالا (HD) (PE) بودند.
سایر پیامدهای زیست محیطی مفید شامل کاهش 65 تا 70 درصدی مصرف انرژی فسیلی است. مصرف آب تا 55 درصد کمتر؛ و کاهش 116 تا 118 درصدی زباله‌های جامد را نیز در پی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا