اخبار

اختصاصی بسپار/ مشارکت انجمن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری در برگزاری ایران پلاست/ نمایشگاه های استانی با توجه به برگزاری سالانه ایران پلاست، اثربخشی ندارد

بسپار/ ایران پلیمر علی شاملو، دبیر انجمن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری در گفت و گو با خبرنگار بسپار در خصوص مشارکت این انجمن در برگزاری دوره هفدهم ایران پلاست گفت: انجمن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری ایران، با حضور در جلسات هم اندیشی و شورای سیاستگذاری در برگزاری ایران پلاست مشارکت دارد.
همانطور که مستحضرید اولین جلسه هم اندیشی حدود سه ماه قبل از نمایشگاه به دعوت شرکت پتروشیمی برگزار شد که این اتفاق را باید به فال نیک گرفت، سپس جلسات مستمر تحت عنوان شورای “سیاستگذاری” برگزار شد.
برگزاری این جلسات با ذینفعان اصلی نمایشگاه ایران پلاست قطعا باعث کاهش خطاها، افزایش بهره وری و ارتقای درجه نمایشگاه خواهد شد.
از ویژگی های این دوره نمایشگاه استقبال بی نظیر در متراژهای درخواستی هنگام پیش ثبت نام و تشکیل شورای سیاستگذاری نمایشگاه است.
از او پرسیدیم که برنامه های مشخص انجمن برای این دوره چه خواهد بود؟
شاملو: اعضای انجمن ما در این نمایشگاه ماشین آلات متناسب با تکنولوژی روز دنیا را به نمایش خواهند گذاشت، بسیاری از شرکت های صاحب نام و معروف خارجی در صنایع مختلف از قبیل قطعات خودرو، لوازم خانگی، ظروف بسته بندی و یکبار مصرف، صنایع پزشکی و غیره در خطوط تولید خود از این ماشین آلات استفاده می کنند.
در بُعد بین المللی ما نیازمند پیوستن هر چه سریعتر به FATF هستیم. هم اکنون مواد اولیه ما دارد به سایر کشورها و به خصوص کشورهای همسایه صادر می شود و آنها با استفاده از ماشین الات روز این مواد را به محصول نهایی تبدیل و صادر می کنند.
تولیدکنندگان ما در بحث صادرات با مشکل جدی مواجه هستند. در بحران باید از قوانین بین المللی تبعیت کنیم،  در غیر این صورت هر روز سهم کشور ما از سبد صنعت پلیمر جهان کمتر و کمتر خواهد شد و توان رقابت با کشورهای همسایه را دیگر نداریم، صنعت جهان در حال صعود و ما در حال سقوط هستیم.
دولت مردان ما باید بدانند که “دیپلماسی اقتصادی” حکم می کند که تنها راه نجات، اتصال به جریان های بین المللی است و باید عضو پیمان های منطقه ای و فرا منطقه ای بشویم. ما با اوراسیا همکاری داشته ایم ولی متاسفانه نمودی ندارد، عضو پیمان شانگهای شدیم ولی اثری ندیدیم و لااقل در صنعت ما هیچ اثری دیده نشده است.
در صنعت پلیمر نیاز جدی به پیمان های دو جانبه و چند جانبه داریم.  به عنوان مثال می توانیم محصولات پلیمری کشور پاکستان را به راحتی تامین کنیم.
دبیر انجمن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری در ادامه و در خصوص جایگاه نمایشگاه های تخصصی استانی گفت: نمایشگاه های استانی با توجه به اینکه ایران پلاست هر سال برگزار می شود، اثربخشی ندارد و این روند باعث کم مخاطب شدن این نمایشگاه ها و حتی افت کیفیت ایران پلاست شده است. اگر ایران پلاست مثل نمایشگاه K سه سال یکبار بود، نمایشگاه های استانی بهتر جواب می داد.
هم اکنون در یکسال، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز نمایشگاه پلاستیک برگزار می کنند که با توجه به هزینه های زیاد، بیشتر بحث سوداگری است و صنعتگر از این نمایشگاه بهره وری نمی بیند.
پیشنهاد می کنم لااقل در کنار ایران پلاست سالیانه،  لااقل فقط هر سال در یک استان نمایشگاه پلاستیک برگزار شود.
شاملو در مورد برنامه های حمایتی انجمن از اصلاح روند سیاست گذاری ها از جمله قطعی برق واحدهای صنعتی افزود: 
با توجه به اینکه آقای یاریجانیان رییس هیئت مدیره انجمن، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نیز هستند، چندی پیش در جلسه با استاندار و همچنین جلسه دیگری که با مسئولین اداره برق در اتاق تهران برگزار شد مشکلات را کاملا انتقال دادند و معضل این روز صنعت تنها به کمبود برق برنمی گردد چرا که اداره برق می گوید ژنراتور بگذارید، بعد محیط زیست مراجعه می کند و می گوید این کار خلاف حفظ محیط زیست است و همینطور اداره های بعدی مثل بهداشت، بانک مرکزی، مالیات، تامین اجتماعی، شهرداری و غیره انگار دست به دست هم داده اند تا نفس صنعت را ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا