اخبار

اختصاصی بسپار/ مطالعه بر روی اپوکسی های زیست پایه ضدباکتری

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر اخیرا رابطه ساختار-فعالیت بسپارهای اپوکسی زیست پایه ضدباکتری تولید شده از اسیدهای چرب شاخه ای فنولی (phenolic BCFAs) مورد مطالعه قرار گرفته است.

به منظور مطالعه این ویژگی، تعدادی از عوامل پخت (مانند آمیدهای فنولی BCFA (phenolic BCFAAs) از BCFAهای فنولی و پلی آمین ها در دمای 90 و 160 درجه سلسیوس تهیه شدند. این BCFAهای فنولی به ترتیب از فنول، تیمول، کارواکرول و کریوسوت تولید شدند، در حالی که پلی آمین ها اتیلن دی آمین (EDA)، دی اتیلن تری آمین (DETA)، تری اتیلن تترا آمین (TETA)، تترااتیلن پنتا آمین (TEPA) و هگزامتیلن دی آمین (HDA) بودند. عوامل پخت تولید شده برای تهیه بسپارهای ضدباکتری مختلف با رزین اپوکسی تجاری DGEBA استفاده شدند.

دو بسپار زیست-اپوکسی فنول BCFA(EDA) و کریوسوت BCFA(EDA) بیشترین فعالیت را در مقابل هر دو باکتری Gram-positive و Gram-negative داشتند. آزمایشات شستشو بر روی فنول BCFA(EDA) نشان داد هیچ اثری از خروج مولکول های کوچک از بسپار برای غیر فعال کردن باکتری دیده نمی شود. مهم تر از همه اینکه مطالعه بر روی قابلیت استفاده مجدد نشان داد بسپار به صورت ذاتی ضدباکتری بوده و می تواند خواص خود را برای حداقل سه بار استفاده، حفظ کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا