اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ منابع خلاقانه و جدید در صنایع رنگ و پوشش/ رهبران بازار چه می کنند؟

بسپار/ایران پلیمر نوآوری اصل زیربنای رنگ و پوشش در صنعت می باشد. امروزه عرض و عمق فناوری هایی که در بازار یافت می شوند، منعکس کننده نقش کلیدی خلاقیت است. همچنین انعکاس دهنده تنوع منابعی هستند که از آنها ایده های جدید و نو ظهور دریافت می شود.
بنا به گفته “فلورین لانزر” مدیرشرکت خلاقیت allnex، منابع خلاقیت شناور و همواره سیال هستند.
او اضافه کرد، بسیار مهم است که در تمام عملیات یک سازمان به راه ها و روش های جدید موقعیت بازار فکر کرد که بتواند نهایتأ به گسترش فناوری منتهی شود.
مایک کاوارد مدیر فنی شرکت کلارینتس و واحد تخصصی مصرف کننده از قول نویسنده داستانهای علمی- تخیلی ، اقای ارتور سی کلارک می گوید “ تنها راه کشف محدودیت های ممکن، رفتن به ماورای غیر ممکن ها است.” کاوارد اضافه میکند تنها راه کشف، کاوش است. روش ها و منابعی را که خارج از محدوده سهل الوصول است و راه هایی را که احتمال محقق شدن دارند، امتحان کنید.
مهم است که قسمتی از زمان تحقیق و توسعه را به خیال بافی در مورد اینکه اگر هیچ محدودیتی نبود چه کارهایی میتوان کرد، بگذرانید. و جواب هایی برای “ اگرها” می توانند منجر به دست یابی به موفقیت جدید شوند. برای محقق شدن رویاها، دست یابی به منابع قدیم و جدید ضروری است.
منابع قراردادی نوآوری شامل نظر مشتریان، توسعه و نظارت مداوم و آنالیز بازار است که بازخورد خوبی برای نیاز صنعت و تاثیر در قوانین آینده است و به نوبه خود، روشن کننده روند کوتاه مدت و بلند مدت صنعت می باشد. بنا بر نظر لورا بورتون رهبر گروه شرکت Tnemec اشترک اطلاعات با مشتریان، زیر نظر گرفتن تغییرات قوانین و شرایط محیطی و هم کاری با زنجیره تامین، ما را موفق می سازد که نیازهای بازار را که برای رقابت حیاتی است، بشناسیم و بتوانیم در دنیای امروز و در آینده قادر به رقابت باشیم.
به گفته جان فان دونگن مدیر بازاریابی جهانی Akzonobel ،علاوه بر ارتباط کلامی صریح، بازخورد مشتریان، آنالیز آماری و اطلاعاتی که از کنفرانس ها و نمایشگاه ها اخذ می شوند، برای روش تحقیقی به کار می رود که مقدار کیفی و کمی و نیازها و انتظارات را مشخص می کند و برای این است که دید بهتری داشته باشیم که کجا نیاز به بهبود و تغییر دارد یا کجا فرصت استفاده نشده ای، پیدا می شود.
دیگر منابعی که بسیار استفاده میشوند شامل : آمار شکایات، آمار دوام محصول، معیارهای رقابت همراه با آمار موقعیت سالانه که برای یافتن قدرت و ضعف های داخل سازمانی و تهدیدها و فرصت های خارجی از سازمان به کار می رود.
منابع مختلفی در تصمیم برای توسعه محصول در شرکت بنجامین مور تأثیرگذار هستند. مانند تحقیق بازار، روند صنعت، گروه های متمرکز و ….
بنا به گفته مدیر بازرگانی الیسا اسکاگنلی نظر مشتریان بسیار مهم است. ما به طور مداوم در جستجو و تلاش برای یافتن راه حل هایی که بتواند مشکلات پوشش ها را حل کند، هستیم. و با ارتباط فناوری ها از منابع مختلف سعی می کنیم تا نیاز مشتریان و بازار را رفع نماییم. برای این کار با بخش مشتریان و توسعه محصول و R&D و دیگر سهام داران هم کاری نزدیکی داریم تا محصولات جدیدی را به بازار ارائه دهیم.
در پنج سال اخیر، جهانی شدن ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی، صنعت مواد را تغییری پویا داده است، سرعت تعاملات به نحو شگفت انگیزی افزایش یافته و محققین موفق کارها و نتایج آتی حاصل از آن را اکنون بر پایه زمان واقعی انجام می¬دهند.
شرکت رنگ شپرد نیز کارهایش را ا طریق ارتباط نزدیک با مشتریانش انجام می دهد و بنا به گفته ماک ریان مدیر بازاریابی شرکت، آن ها مسایل و مشکلات مشتریان را پیدا کرده و و با حل آن ها، موارد را به موقعیت تبدیل می کنند.
شپرد می افزاید، بزرگ ترین منبع خلاقیت از جانب مشتریان می رسد. هر چه ارتباط بیش تر و نزدیک تری با مشتریان داشته باشیم، بیش تر نیازهایشان را می فهمیم و در نتیجه راه حل های بهتری برای مشکلاتشان می یابیم. از طریق درک بهتر صنعت می توان دید که فناوری معیوب چگونه خواهد بود و به تحقیق مناسب هدایت می شود.
ماتیو برگ رهبر گروه میگوید : Byk ارتباط نزدیک با مشتریان را با شکل های گوناگون و دانش استفاده نهایی محصول و روند صنعت هم راه کرده تا به بهبود محصول دستیابی پیدا کند.

اریک مومان مدیر بازارجهانی واحد تجاری رزین و پوشش میگوید: بازارمنابع نوآوری یک محصول بر اساس استفاده نهایی آن می تواند به مقدار قابل ملاحظه ای تفاوت داشته باشد. به طور کلی در جریان بازار جهانی آمار خرید و فروش در فرموله کردن بالادست، بسیار مهم هستند. او می گوید گزارش بازار روش مفیدی است که بیان می کند چقدر یک محصول مورد پسند بازار است. آیا بازار دارای حجم بزرگی است؟ آیا تقاضای زیادی دارد؟ آیا موانع قانونی برای آن وجود دارد؟ چرخه تهیه محصول کوتاه یا طولانی مدت است؟ همچنین، توجه به اینکه آیا روند تهیه این محصول ممکن است تغییر پیدا کند یا نه. به عنوان مثال مواد مضر شیمیایی یا موانع اجرایی بازار می تواند اثرگذار باشد. و در این صورت هر چه فرم ها بیشتر در دسترس مشتریان باشند، مشاهده پارامترهای تأثیرگذار برای خرید یک کالا بهتر است.
در مورد پوشش های ساختمانی، مشتریان به امتیاز دهی دیگران نگاه می کنند تا به آن ها برای انتخاب رنگ کمک کند، در حالی که برای پوشش های صنعتی، آن ها به مقدار زیادی به شرایط محیطی و قانونی اهمیت می دهند. دومان می گوید بدون مشتری، خلاقیت در تهیه نهایی محصول فقط یک کنجکاوی است.
مدیر پوشش صنایع ایستمان آقای دیپ باتلچاریا میگوید: آنالیزاطلاعات جمع آوری شده از منابع مختلف نیز به همان اندازه مهم بوده و به ساخت الگو برای مشخص شدن احتیاجات و تسهیلات در مراحل اولیه بهبود کمک می کند.

 

مترجم: محسن توفیق، مدیریت بازرگانی بین الملل، دانشگاه لاهه، هلند

 

(ادامه دارد …)

 

متن کامل این گفت و گو را در شماره 258  دوماهنامه پوشرنگ که در پایان اسفند ماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا