اخبار

اختصاصی بسپار/ تحلیل های اقتصادی صاحبان صنعت پلیمر و پوشش در خصوص سال های 1401 و 1402/ مهرداد صادقی نکو، مدیرعامل راهبرپلاستیک: مهمترین رویداد سال 1401 پایان همه‌گیری ویروس کرونا بود

بسپار/ ایران پلیمر  سال بد سال باد سال اشک سال شک …

بدون هیچ توضیح و حاشیه نویسی، آنچه در ادامه می خوانید پاسخ گروهی از مدیران صنعت پلیمر و پوشش به سوالاتی است که در ابتدای مطلب آورده ایم. نمی خواستیم کامتان را تلخ تر کنیم. می خواستیم همه مان بدانیم در وضعی که هست چه قدر شبیهیم.

– مهم ترین رویداد اقتصادی سال 1401 چه بود و چه تاثیراتی روی کسب و کار شما در صنعت پلیمر و پوشش داشت؟

– مثبت ترین و منفی ترین تصمیم اقتصادی دولت در سال 1401 را چه می دانید؟

– بزرگترین دستاورد سازمان شما در سال 1401 چه بود؟

– بزرگترین چالشی که در سال 1401 در حیطه فعالیت حرفه ای و تخصصی خود با آن مواجه شدید، چه بوده است؟

-پیش بینی شما برای آینده اقتصادی کشور چیست؟

– نکته دیگری را اگر لازم می دانید، بفرمایید.

 (این گفت و گوها در شماره نوروزی مجلات بسپار و پوشرنگ به چاپ رسیده و به تدریج منتشر خواهد شد.)

 

مهرداد صادقی نکو: شاید این رویداد را نتوان از لحاظ علم اقتصاد، اقتصادی دانست ولی واقعاً کسب و کارها را فلج کرده بود، لذا مهمترین رویداد سال به نظر بنده، پایان همه‌گیری ویروس کرونا بود که باعث شد کسب و کارها و فعالیتهای هنری و ورزشی دوباره از سرگرفته شود و اثر مثبتی روی اقتصاد داشته باشد. به خصوص ایران پلاست امسال بدون کرونا برگزار شد. راحتی حضور مردم برای خرید در بازارها باعث رونق بیشتر در تولید و فروش محصولات تکمیلی پلیمری در سال ۱۴۰۱ شد.
عدم افزایش قیمت بنزین و سوخت، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اجرایی شدن و تشدید ساخت مسکن که یکی از چرخ های محرک تولید است، از تصمیمات مثبت دولت در سال جاری بود.
یکی از بدترین اقدامات دولت هم قطع برق واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی بود. کشوری که شعار هر ساله اش مرتبط با تولید است، نباید با قطعی برق واحدهای تولیدی، باعث کاهش و کندی تولید بشود. در کشور جنگ زده و بحران زده سوریه برق هرجا قطع شود، برق شهرک های صنعتی را قطع نمی کنند! این یعنی حمایت عملی از تولید و نه شعار.
ما در شرکت چون در حال تغییرات داخلی بعد از فوت مرحوم ابوی هستیم، متاسفانه در ارایه محصولات جدید دستاورد شایان ذکری در سال ۱۴۰۱ نداشتیم.
بزرگترین چالش در سال ۱۴۰۱ عدم ثبات قیمت ارز و افزایش لحظه ای قیمت آن بود که باعث افزایش قیمت مواد اولیه، ماشین آلات، تجهیزات و قطعات یدکی مورد مصرف در واحد‌های تولیدی شد. به نظر من افزایش نرخ ارز ادامه خواهد داشت و متعاقب آن گرانی … قطعا در سال آینده به دلیل کاهش قدرت خرید مردم با رکود شدید مواجه خواهیم بود و سال آینده سال ریزش فعالین اقتصادی است که امیدوارم دولت برنامه ای برای مقابله با آن داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا