اخبار

اختصاصی بسپار/ مونومر استایرن بازیافتی می‌تواند به عنوان جایگزین مستقیم برای مواد اولیه استفاده شود

گروه ترجمه و تولید محتوا بسپار / ایران پلیمر فناوری تولید مونومر استایرن بازیافتی با خلوص بالا، فرآیند پیرولیز Agilyx و دانش خالص سازی Technip Energies را ترکیب می‌کند.
دکتر کریس فاکنر، مدیر فناوری Agilyx گفت: TruStyrenyx، یک مونومر با خلوص بیش از 99.8 درصد وزنی تولید می‌کند، که به این معنی است که می‌توان آن را به عنوان جایگزینی مستقیم برای مونومر استایرن بکر استفاده کرد. مونومر استایرن یک عنصر کلیدی در بسیاری از پلیمرها و لاستیک‌های مصنوعی است و به عنوان یکی از سه جزء اصلی ABS، می‌تواند پلیمر خالص پلی‌استایرن را نیز بسازد.

فاکنر گفت، پس از آزمایش موفقیت آمیز کارخانه آزمایشی پلی استایرن بازیافت سخت در تاسیسات تحقیق و توسعه Technip Energies در Weymouth، شرکای تجاری ما آماده استفاده از مونومر استایرن تولید شده با TruStyrenyx هستند. این مونومر استایرن برای هر صاحب برندی که به دنبال افزایش محتوای بازیافتی در محصولات مشتق شده از مونومر استایرن مانند ABS، لاستیک‌های مصنوعی، پوشش‌ها و پلی‌استایرن است، مناسب است. فاکنر خاطرنشان کرد که قابلیت تولید TruStyrenyx از 15 KTA شروع می شود و می توان آن را افزایش داد.

فاکنر توضیح داد که کلید این فناوری، فرآیند پیرولیز Agilyx است که “به عمد برای رسیدگی به زباله‌های پلاستیکی که ناهمگن یا خیلی تمیز نیستند” طراحی شده است. ما از کاتالیزوری استفاده نمی‌کنیم که به ما امکان می‌دهد زباله‌هایی را پردازش کنیم که آلوده‌تر از آن چیزی است که رقبای ما می‌توانند آن را مدیریت کنند. ما همچنین از گرمایش الکتریکی استفاده می‌کنیم، که به ما امکان می‌دهد انرژی مصرف شده را به محصولی که در حال پردازش است اختصاص دهیم. هنگامی که پلاستیک زباله از فرآیند ما عبور کرد، فناوری تصفیه Technip Energies برای به دست آوردن خلوص فوق‌العاده بالا استفاده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا