اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ نقش آفرینان برتر در تجارت جهانی پلاستیک ها چه کشورهایی هستند؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در ایران پلیمر/ بسپار انجمن صنعت پلاستیک (PLASTICS) امریکا گزارش سالانه روندهای جهانی را طی یک نشست خبری و در سخنرانی اصلی در نمایشگاه تجاری Plastimagen در مکزیکو سیتی منتشر کرد. این گزارش که توسط پرک پیندا، اقتصاددان ارشد PLASTICS ارائه شد، نشان داد در حالی که بر اساس گزارش سازمان تجارت جهانی (WTO) حجم تجارت جهانی در سال 2022 به میزان 2.7 درصد افزایش یافته است، حجم تجارت برای صنعت پلاستیک ایالات متحده در همان دوره زمانی بیش از سه برابر این مقدار رشد داشته و به 9.7٪ رسیده است.

برای سال 2023، سازمان تجارت جهانی افزایش 0.8 درصدی در حجم تجارت کالاهای جهانی را پیش بینی کرده است، اما داده های نیمه ی اول سال حاکی از کاهش حجم تجارت پلاستیک در مقایسه با نیمه ی اول سال 2022 است. با این حال، در این مدت، تراز تجاری ایالات متحده از کسری 5.2 میلیارد دلاری به 1.0 میلیارد دلار مازاد تغییر کرده است. تعجبی نخواهد داشت اگر حجم تجارت صنعت پلاستیک ایالات متحده در سال 2023 بار دیگر از رشد کل حجم کالاهای جهانی پیشی بگیرد.

پیندا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چین سومین بازار بزرگ صادرات پلاستیک ایالات متحده است، کندی رشد در این کشور می تواند به عنوان مانع تلقی شود. به طور کلی، ایالات متحده نسبت به چین در تمام پلاستیک ها دچار کسری است. با این حال، از 3.1 میلیارد دلار رزین مازاد نسبت به چین نیز برخوردار است.

صادرات صنعت پلاستیک ایالات متحده 11.8 درصد و واردات 7.2 درصد افزایش داشته است و این امر کسری تجاری کلی پلاستیک را از 10.0 میلیارد دلار در سال 2021 به 7.4 میلیارد دلار در سال 2022 کاهش داده است. گزارش Global Trends نیز نشان داد که مصرف ظاهری کالاهای صنعت پلاستیک در سال 2022 در ایالات متحده به 13.7 درصد افزایش یافته و از 345.9 میلیارد دلار در سال 2021 به 393.3 میلیارد دلار در سال 2022 رسیده است.

تخمین زده می شود که حجم تجارت جهانی پلاستیک به 1.7 تریلیون دلار رسیده باشد و چین، ایالات متحده و آلمان بر اساس رتبه بندی سالانه جهانی پلاستیک از سوی PLASTICS به عنوان سه نقش آفرین برتر در تجارت جهانی پلاستیک رتبه بندی می شوند.

صنعت پلاستیک ایالات متحده بزرگترین مازاد تجاری خود را با مکزیک با 11 میلیارد دلار داشته است و پس از آن بلژیک (2.9 میلیارد دلار)، برزیل (2.4 میلیارد دلار)، هلند (881 میلیون دلار) و سنگاپور (854 میلیون دلار) قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا