اخبار

اختصاصی بسپار/ نمایشگاه پلاستیک NPE پس از یه وقفه طولانی و با همکاری دو انجمن برجسته برپا می شود

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر مصاحبه ی صنعتی در خصوص OPC UA با گلن اندرسون، مدیر عامل انجمن صنعت پلاستیک (PLASTICS) و تورستن کوهمان، مدیر عامل انجمن ماشین آلات پلاستیک و لاستیک VDMA

امسال، NPE2024 برای اولین بار پس از یک وقفه شش ساله پس از کووید۱۹، دوباره برگزار می شود. انتظارات شما از این رویداد چیست؟ اهمیت نمایشگاه تجاری برای صنعت پلاستیک آمریکا و صنعت پلاستیک بین المللی چیست؟
گلن اندرسون: شش سال از برگزاری NPE 2018 می گذرد، زیرا به دلیل کووید19 مجبور شدیم NPE2021 را لغو کنیم. در این مدت طولانی، شرکت های صنعت پلاستیک به نوآوری خود ادامه داده اند. کاملاً محتمل است که بسیاری از آن ها نه تنها یک نوآوری، بلکه چندین نوآوری را ارائه دهند. من از صحبت با سایر غرفه داران می دانم که آن ها مشتاقانه منتظر ارائه ی فناوری های خود در NPE2024 هستند. ما انتظار بیش از 2100 غرفه‌دار را داریم که 700 مورد از آن ها برای اولین بار در نمایشگاه NPE شرکت خواهند کرد. علاوه بر این، ما با ساختار تغییر یافته ی شرکت کنندگان سروکار داریم. با توجه به تغییر پویای نیروی کار، بسیاری از شرکت کنندگان از NPE2018 بیشتر به دلایل سنی دیگر شرکت نخواهند کرد. ما تخمین می زنیم که بیش از 50 درصد از شرکت کنندگان برای اولین بار در NPE حضور خواهند یافت و بنابراین باید محتوایی ارائه دهیم که مخاطبان جدیدتر و جوان‌تری را جذب کند.

چه چیزی را تغییر داده اید؟
اندرسون: مهمترین وظیفه برای این نمایشگاه مطمئناً اطمینان از داشتن خریداران واجد شرایط است. به طوری که غرفه داران می توانند نه تنها فناوری های خود را ارائه دهند، بلکه در نهایت کالا و خدمات خود را نیز بفروشند. علاوه بر این، ما به طور روز افزونی مخاطبان جوان تر را مورد خطاب قرار می دهیم و بنابراین محتوای جدیدی را اضافه کرده ایم. به عنوان مثال، برای اولین بار بیش از 100 رویداد آموزشی در طیف گسترده ای از موضوعات برگزار می شود. هدف ما این است که نسل بعدی کارکنان صنعت پلاستیک را به سرعت ارتقاء دهیم تا بتوانند این صنعت حرفه ای را دنبال کنند.

PLASTICS و VDMA Plastics and Rubber Machinery در این نمایشگاه یک ماموریت مشترک دارند: برجسته کردن مزایای OPC UA برای فرآوری کنندگان پلاستیک. OPC UA دقیقا چیست و چرا ترویج آن بسیار مهم است؟

کوهمان: OPC UA یک فناوری است که ارتباط ماشین به ماشین و تبادل داده را امکان پذیر می کند. این در واقع زبانی است که بین ماشین ها به کار گرفته می شود. ارتباط ماشین به ماشین در اینجا کاملاً مستقل از سازنده است. فرقی نمی کند چه کسی و از چه منطقه ای باشد. ارتباطات در ایالات متحده آمریکا، در هند، در اروپا، در چین، به سادگی در همه جا کار می کند. این رسالت ماست. همه باید روی یک سامانه توافق کنند. به عنوان تولید کنندگان ماشین، ما این کار را برای مشتریان خود انجام می دهیم. آن ها دیگر نباید نگران این باشند که آیا می توانند ماشین ها را به یکدیگر متصل کنند یا چگونه باید این کار را انجام دهند. این فناوری به سادگی باید برای آن ها کار کند.

چرا برای PLASTICS و  VDMA مهم است که روی دستورالعمل های فنی با هم کار کنند؟
اندرسون: فکر می‌کنم مهم‌ترین دلیل این است که PLASTICS و VDMA اعضای یکسان بسیاری دارند و همه ی آن ها به بازار جهانی خدمت می کنند. بسیاری از مشتریان مستقر در ایالات متحده در سرتاسر جهان کارخانه دارند. آن ها قطعاً تحت تأثیر آن چیزی خواهند بود که ما در تلاش هستیم انجام دهیم: آسان‌تر کردن فرآورش برای دریافت داده‌های معنادار. مهم است که ما با هم کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که دستورالعمل‌های فنی بین‌المللی که توسعه می‌دهیم پذیرفته شده و در سراسر جهان اعمال می‌شوند.

OPC UA باید به زبان جهانی تولید تبدیل شود. آیا NPE نفوذی فراتر از بازار آمریکا دارد؟
اندرسون: مطمئناً همینطور است. با گذشت زمان، NPE به یک پلتفرم بین المللی بزرگ تبدیل شده است. جابجایی نمایشگاه تجاری به اورلاندو در فلوریدا نیز به این واقعیت کمک می کند که بسیاری از آمریکایی های لاتین از نمایشگاه تجاری بازدید کنند. ما منتظر بازدیدکنندگان از 110 کشور هستیم و تخمین می زنیم که حدود 30 درصد از کل بازدیدکنندگان از خارج از ایالات متحده خواهند آمد.
کوهمان: افزایش اعتبار NPE برای ما بسیار مفید است. دقیقاً مکان مناسبی برای ارائه و عمومی کردن OPC UA در یک جامعه ی بزرگ است. ما نمایندگانی از سراسر جهان در آنجا داریم. اگر چنین مخاطب بین المللی را در یک مکان دارید، می توانید به موضوعات بین المللی خیلی بهتر بپردازید. بهتر است بگوییم: زبان تولید بین المللی با جامعه بین المللی در یک نمایشگاه تجاری بزرگ مانند NPE ملاقات می کنند.

مأموریت شما برجسته کردن مزایای OPC UA برای کاربران، شرکت‌های فرآورش پلاستیک است. لطفا چند مثال عملی بزنید.
کوهمان: یک شرکت تولیدی که دارای چندین ماشین قالب گیری تزریقی از تولیدکنندگان مختلف است، می تواند آن ها را به طور یکنواخت از طریق سامانه ی کنترلی با رابط OPC UA به کار بگیرد. این باعث می شود فرآیند تولید کارآمدتر شود و اتصال ماشین های جدید به تلاش کمتری نیاز دارد. به عنوان یک صنعت، ما در سراسر جهان با تغییرات اساسی روبرو هستیم که باید با آن دست و پنجه نرم کنیم. مصرف انرژی و همچنین انتشار CO2 باید کاهش یابد. ما باید از مواد به طور کارآمد و کم استفاده کنیم و به تولید مقرون به صرفه نیاز داریم. همه ی اینها نیاز به کنترل سامانه ی بسیار دقیق دارد. اولین گام برای این امر همیشه ارتباط خوب هماهنگ در سامانه و مدیریت داده های کنترلی است. OPC UA اساس همه ی این ها را فراهم می کند.
OPC UA همچنین در برخورد با چالش کمبود کارکنان ماهر کمک می کند. در سراسر جهان کمبود جوانان واجد شرایط وجود دارد. اما اگر ماشین‌های با دقت بالا و فناوری‌های پیشرفته را تامین می‌کنید و بالاخره افرادی وجود دارند که بتوانند این سامانه‌ها را کنترل کنند، برای ساده‌سازی سامانه و کارکرد آن به دیجیتالی‌سازی نیاز دارید و خوشبختانه OPC UA این امکان را فراهم می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا