اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ نمایش دوچرخه‌ های تزریقی با ماشین های KraussMaffei در نمایشگاه Fakuma 2023 آلمان

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر دوچرخه‌های جدید Lion  از KraussMaffei با عملکرد بالا با پلی آمید + الیاف کربن بازیافت شده ساخته شده است و برای دید بیشتر و در نتیجه ایمنی برای کودکان در خیابان طراحی شده است. این دوچرخه‌ها رنگ خاصی دارند که باعث درخشش بدنه‌ی آن می‌شود. سامانه‌ی روشنایی غیرمعمول بزرگ با چراغ‌های روشنایی در روز که به طور کامل در آن تعبیه شده است، توجه به این دوچرخه‌ها را افزایش می‌دهد. بدنه‌ی آن از بسپاری با کارایی بالا یعنی پلی آمید 6 با 40 درصد الیاف کربن بازیافتی ساخته شده است که یک ترکیب ماده‌ی جدید در صنعت دوچرخه سازی است.

این مواد بادوام و 100٪ قابل بازیافت هستند و با آن‌ها می‌توان اجزای اصلی دوچرخه را با استفاده از فرآیند قالب گیری تزریقی پیشرفته تولید کرد. مزایایی که این دوچرخه‌ها برای بچه‌ها دارند عبارتند از: ظاهری تمیز و بدون درز جوش و طراحی شیک که در عین حال کمترین ردپای کربن را در خود دارد.

این دوچرخه‌ها پس از نمایشگاه fakuma 2023 در بهار 2024 به بازار عرضه خواهند شد. تزریق این دوچرخه‌ها با ماشین هایی با قطر ماردان 120 میلی‌متر، با سرعت 300 میلی‌متر بر ثانیه انجام می‌شود، بنابراین حجم زیادی با پر کردن سریع قالب به دست می‌آید. این شرکت ادعا می‌کند که قالب گیری تزریقی آبی (water injection molding) برای تولید این اجزای پلاستیکی بسیار پیچیده و یکپارچه با ساختار بدنه توخالی ایده آل است.

ویژگی خاص در اینجا این است که با تزریق یکپارچه هیچ زباله ای در طی تولید وجود نخواهد داشت و این به نوبه‌ی خود باعث صرفه جویی مواد در تولید می‌شود. در مقایسه با بدنه‌های آلومینیومی معمولی، این شرکت ادعا می‌کند که انتشار CO2 برای هر دوچرخه تولید شده 67 درصد کمتر است.

بازدیدکنندگان می‌توانند به طور زنده در غرفه KraussMaffei در Fakuma 2023 ببینند که چگونه ایمنی بیشتر، طراحی جالب و تولید پایدار، انقلابی در صنعت دوچرخه ایجاد می‌کند. (فریدریشهافن، 17 تا 21 اکتبر، سالن A7، غرفه 7303).

KraussMaffei به همراه شریکان خود Weber Fibertech و PME در تلاش برای نمایش نمونه اولیه Lion Bikes هستند. تولید این دوچرخه‌ها در آلمان، پیام مهمی را در جهت پایداری در صنعت دوچرخه به دنیا مخابره می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا