اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ هشت دلیل ترک کار کارمندان باارزش/ چگونه آنها را تشویق به ماندن کنیم؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر پس از یک مطالعه آزاد توسط Sierra 57 Consult و مشاوران منابع انسانی اش، متخصصان فنی و مهندسی هشت دلیل را برای ترک کار کارمندان مطرح کردند.
کارمندان باارزش برای کسب و کار شما غیر قابل ارزش گذاری هستند. برای تلاش و توجه شما به موفقیت و اثرگذاری اجتماعی و فرهنگیتان، این کارمندان نقش مهمی در رسیدن شما به اهدافتان بازی می کنند. با در نظر گرفتن این موارد، طبیعی است که بخواهید آنها را برای مدت طولانی تری در گروه خود داشته باشید.
ما از طریق مطالعه ای که توسط Sierra 57 Consult و مشاوران منابع انسانی آنها صورت گرفت، یک فهرست از هشت دلیل عمده برای ترک کار کارمندان با ارزش و روش های بالقوه جلوگیری از آن را تهیه کردیم:
1- آنها نمی دانند با ارزش هستند
تنها این که شما برای آنها ارزش قائل هستید، به این معنی نیست که آنها احساس ارزش کنند. کارهای ساده ای مانند توجه به زندگی و ایده های آنها و روراست بودن، تلاشی ساده اما بسیار تاثیرگذار است. زمان گذاشتن برای درک کارمندانتان امری کلیدی می باشد.
2- آنها متوجه پیشرفت خود نمی شوند
رضایت از خود ممکن است برای برخی کارمندان کشنده باشد. با این که برخی از کارمندان خواستار یک زندگی ساده هستند، برخی به چالش و پیشرفت نیاز دارند. این به آن معنا نیست که از حدود خارج شوید، اما سعی کنید آنها را در معرض پروژه ها و محیط های مختلف قرار داده و از آنها سوال هایی نظیر موارد زیر بپرسید:
-چه چیزی تو را از ناحیه امنت خارج می کند؟
-جاه طلبی های شغلی تو چیست؟
-چه چیزی را دوست داری که الان در دسترست نیست؟
3- کمبود موقعیت ها
این موضوع ممکن است درباره موقعیت های شغلی کارمند و یا اهداف بلند مدت شما باشد؛ این دو مورد در هم ادغام شده اند. شما ممکن است نقشه بزرگی برای آینده کارمندتان داشته باشید، اما اگر خودش نداند چه فایده ای دارد؟
برای مثال اگر شما برای یک خط تولید لوله جدید برنامه ریزی کرده باشید، شغل ها، مسئولیت ها و مدیریت های جدیدی خلق خواهد شد. اما اگر کارمندان شما این موضوع را ندانند، ممکن است تصور کنند چشم انداز روشنی برای طی پله های ترقی ندارند. حتی اگر لازم است تنها به همین دلیل، در کنار لیست بلند بالایی از دلایل دیگر، مهم است که با کارمندان خود درباره آینده کسب و کارتان شفاف باشید.
4- محل و ساعت کاری
برای برخی از کارمندان، محل و ساعت کاری ممکن است دلیل خوبی برای تغییر شغل باشد. این به آن معنا نیست که شما کاری را اشتباه انجام داده اید؛ اما مسافت آنها را بسیار خسته می کند و یا ساعات کاری با دریافتی آنها مطابقت ندارد.
این راه حل ممکن است برای همه مفید نباشد، اما اگر شما می خواهید کارمندی را برای شرکت خود نگه دارید، در صورت امکان گزینه های شغلی بیشتری را در اختیار او قرار دهید.
5- تغییر شرایط شخصی
چه تغییر در محل زندگی، مسافرت به کشور دیگر و یا تغییر زمینه شغلی مطرح باشد، شرایط و موقعیت شخصی از دلایل معمول برای تغییر شغل کارمندان با ارزش می باشد. با این که شما واقعا در این مورد قادر به انجام کاری نیستید، اما با این حال سعی کنید مثبت بوده و از آرزوهای شغلی آنها حمایت کنید. شما قدردانی آنها از خودتان به عنوان یک مدیر خوب را دوست خواهید داشت.
6- مدیریت ضعیف
اغلب اوقات کارمندان شغل خود را به خاطر نوع کسب وکارشان ترک نمی کنند. آنها شغلشان را به خاطر رییس یا مدیرشان ترک می کنند. حتی اگر فرهنگ، شخصیت و مکانتان عالی باشد، یک مدیر بد، تاثیری کاملا منفی داشته و کارمند را بی انگیزه و ناکارآمد خواهد کرد. مدیرانی که برای مدیریت آموزش دیده اند نتایج بهتری می گیرند- آنها می دانند چگونه کارمندان خود را پیشرفت داده و به آنها انرژی بخشند.
7- یک پیشنهاد عالی
یک کارمند نباید به دنبال ترک کار باشد. گاهی، ممکن است به آنها پیشنهادی ارائه شود که نتوان آن را رد نمود، شاید از طرف یک نام تجاری معروف یا به خاطر چشم انداز پیشرفتی بزرگ.
اگر دلیل این است و شما نمی خواهید او را از دست دهید، از او بپرسید چه چیز این پیشنهاد جدید او را جلب کرده است و ببینید آیا قادر به نگه داشتن او هستید یا نه. البته باید در نظر داشت پیشنهادات متقابل در صنعت شایع هستند، اما بر اساس گزارشات سالانه تعهد به کارمندان، 73% از پیشنهادات متقابل قبول شده قادر به حفظ میزان مشابه بهره وری و تعهد کارمندان نبوده و در 57% مواقع، آنها بیش از 3 تا 6 ماه در آن شرکت نخواهند ماند.
8- پول
معمولا، پول دلیل اصلی ترک کار کارمندان باارزش نیست. عموما یک یا چند مورد از دلایل بالا عامل اصلی بوده و عامل حقوق نیز به آن اضافه می شود.
راه حل؟ در ابتدا به آنها پول بیشتر و یا پیشرفت در موقعیت کاری را پیشنهاد دهید، اما این نباید پایان کار باشد. سعی کنید از سایر نگرانی های آنها نیز سر در آورید؛ در غیر این صورت خودتان را برای پیشنهاد دوباره و دوباره افزایش حقوق برای نگه داشتن آنها آماده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا