اخبار

اختصاصی بسپار/ همکاری در زمینه ی توسعه ی ترکیبات گرماسخت زیست پایه برای قالب گیری تزریقی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر SKZ Plastic Center، Süd-West-Chemie GmbH و Baumgarten Automotive Technics GmbH یک پروژه همکاری را به منظور توسعه ترکیبات گرماسخت زیست پایه برای قالب گیری که می توانند با قالب گیری تزریقی فرآورش شوند، راه اندازی کردند.
این پروژه سه ساله توسط وزارت غذا، کشاورزی و حمایت از مصرف کننده آلمان (BMEL) به عنوان بخشی از برنامه “مواد خام تجدید پذیر” آن تامین می شود.

دو راهبرد بهینه سازی
ترکیبات قالب گیری زیست پایه تازه توسعه یافته در برنامه های کاربردی فنی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین با ترکیبات گرماسخت قالب گیری پتروشیمی و گرمانرم های مهندسی رقابت خواهند کرد.
این پروژه دو راهبرد بهینه سازی را در توسعه ترکیبات زیست پایه برای قالب گیری دنبال می کند.
اولین مورد توسعه ترکیبات قالب گیری با محتوای زیستی حداقل 95 ٪ است. مورد دیگر ایجاد ترکیبات قالب گیری با بالاترین محتوای زیستی، یعنی بیش از 70 ٪ و با خواص بهینه است.
خواص مکانیکی و رقابتی بودن از نظر اقتصادی نیز برای این ترکیبات ارزیابی خواهد شد.

همکاری جامع برای گسترش اقتصاد زیستی
شرکت های همکار مسئولیت های مختلفی دارند. SKZ مسئول سنتز و بهینه سازی سامانه های رزینی زیست پایه و همچنین توسعه فرمول بندی و ترکیبات قالب گیری است.
Süd-West-Chemie GmbH مسئول توسعه ی فرآیند رشد است، در حالی که Baumgarten Automotive Technics GmbH کنترل توسعه فرآیند قالب گیری تزریقی برای ترکیب قالب گیری گرماسخت زیست پایه را بر عهده دارد.
نتایج این پروژه امکان جایگزینی گرماسخت های پتروشیمی با گرماسخت های زیستی را ارائه می دهد و به گسترش اقتصاد زیست پایه در آلمان کمک می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا