اخبار

اختصاصی بسپار/ همکاری در کربن زدایی از فرآورش اتیلن گلیکول

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر SABIC، Scientific Design (SD) و Linde Engineering تفاهم نامه‌ای برای بررسی فرصت‌های همکاری برای کربن زدایی از فرآیند تولید اتیلن گلیکول SD امضا کردند.
این همکاری به دنبال توسعه راه حل‌های نوآورانه برای دستیابی به فناوری انتشار کم تر کربن و کاهش ردپای کربن است. هدف نهایی ایجاد تولید پایدار اتیلن اکساید و اتیلن گلیکول و تعیین معیارهای صنعتی برای صنایع کربن خنثی است.

راهبرد SABIC برای جذب کربن
این همکاری از فناوری بازیافت و تصفیه کربن دی اکسید SABIC استفاده خواهد کرد، که قبلاً اثربخشی خود را در بزرگترین کارخانه جذب و استفاده از کربن (CCU) جهان در شعبه SABIC، United، در کارخانه‌های تولید گلیکول دارای مجوز SD در سراسر جهان نشان داده است.
این مجموعه ظرفیت بازیابی و خالص سازی تا 500000 تن CO2 در سال را دارد که در غیر این صورت طی تولید اتیلن گلیکول به جو زمین وارد می‌شود.
CO2 جذب شده را می‌توان به محصولات ارزشمندی مانند اوره (یک ماده مغذی کشاورزی حیاتی که بازده کشاورزی را افزایش می‌دهد)، متانول (ماده ساختاری همه کاره برای مواد شیمیایی مختلف) و CO2 مایع تبدیل کرد که به طور گسترده در صنایع غذایی و نوشیدنی استفاده می‌شود.
این همکاری استراتژیک بین SABIC، Scientific Design و Linde Engineering نشان دهنده‌ی گامی مهم در جهت تغییر صنعت شیمیایی و تسریع انتقال به آینده‌ای پایدار و بدون کربن است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا