اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ همکاری راهبردی UPM Biochemicals و Selenis برای توسعه PETG پایدار

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت فنلاندی UPM Biochemicals و Selenis مستقر در پرتغال، یکی از شرکت‌های تابعه گروه IMG، شراکتی راهبردی برای تولید رزین PETG پایدار (پلی اتیلن ترفتالات گلیکول) شکل داده‌اند که ورود مواد تجدیدپذیر و پایدار جنگلی را در کاربردهای پلاستیکی تسریع می‌کند. PETG بسیار ترانما و مورد تایید FDA در طیف گسترده‌ای از کاربردها از جمله بسته بندی لوازم آرایشی و مراقبت شخصی، محصولات انقباض حرارتی و محفظه نگهداری محصولات فله ای استفاده می‌شود.

UPM شرکت Selenis را با مونو اتیلن گلیکول پایدار زیستی جدید خود (MEG) به نام UPM BioPura برای ساخت BioPETG تأمین خواهد کرد.UPM BioPura از چوب سخت با منبع پایدار و تأیید شده به دست آمده از جنگل های مناطق اطراف Leuna در آلمان تولید می شود، جایی که این شرکت در حال ساخت اولین پالایشگاه زیستی در مقیاس صنعتی در جهان است تا زیست توده چوبی را به مواد زیست شیمیایی نسل بعدی تبدیل کند. زیست توده با منابع غذایی رقابت نمی‌کند و به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا تغییر بی‌دردسری از مواد نفتی فسیلی به یک عنصر تجدیدپذیر داشته باشند و به طور قابل‌توجهی انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهند.

Selenis یک تامین کننده جهانی کوپلی استرهای ویژه برای بازارها و کاربردهای مختلف است. این شرکت نوآوری محصول خود را بر توسعه محصولاتی متمرکز می کند که کاملاً قابل بازیافت در جریان PET هستند و دارای فناوری نوینی است که زباله های پلاستیکی را به بسپارهای جدید تبدیل می کند و مواد اولیه پلی استر بازیافتی را جایگزین مواد اولیه سوخت فسیلی می کند. به گفته این شرکت، صاحبان برندها می‌توانند محصولات PETG خود را برای کاهش ردپای کربن، با افزودن محتوای زیستی و بازیافتی، بدون هیچ گونه تغییر در عملکرد، سفارش دهند. وقتی عمر محصول کوتاه‌تر است، به این معنی است که راه‌حل‌ها برای پایان عمر پلاستیک ها حیاتی‌تر هستند. صنایع بسته بندی و لوازم آرایشی دو نمونه ای هستند که صاحبان برندها آن را در اولویت قرار می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا