اخبار

اختصاصی بسپار/ همکاری نزدیک Repsol با Pontegadea برای سبد سرمایه گذاری 618 مگاواتی تجدید پذیر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Repsol همکاری مشترک جدیدی را با Pontegadea، یکی از گروه‌های سرمایه‌گذاری خصوصی پیشرو در جهان، تشکیل داده است و با 49 درصد سهام، در پرتفوی 618 مگاواتی از دارایی‌های تجدیدپذیر به مبلغ 363 میلیون یورو از طریق این شرکت خود را تقویت کرده است. ارزش معاملات کل سبد (پرتفوی) 740 میلیون یورو است.
این قرارداد، سومین باری است که Pontegadea در دارایی‌های تجدیدپذیر Repsol سهم می‌گیرد، اتحاد بین دو شرکت را تحکیم می‌کند و راهبرد Repsol را برای جذب شرکا یا سرمایه گذار در مشاغل برای تسریع دستیابی به اهداف و به حداکثر رساندن بازده عملیات گروه تقویت می‌کند. این مجموعه از دارایی‌ها از دوازده مزرعه‌ی بادی واقع در هوئسکا، ساراگزا و تروئل (منطقه آراگون) و وایادولید (کاستیل و لئون) با ظرفیت کل نصب شده 398 مگاوات تشکیل شده است و همچنین شامل دو نیروگاه خورشیدی PV واقع در آلباسته (کاستیله-لامانچا) و کادیز (اندلس) با 220 مگاوات نیز می‌شود. به علاوه، این مجموعه شامل پروژه‌هایی با پتانسیل ترکیبی است که 279.2 مگاوات بیشتر را اضافه می‌کند. روی هم رفته، انرژی تجدید پذیر تولید شده توسط این مجموعه‌ها از انتشار حدود 714450 تن CO2 در جو زمین طی هر سال جلوگیری می‌کند.
Pontegadea قبلاً با Repsol شراکت کرده است و سهام 49٪ را در دو مجموعه تجدیدپذیر دیگر گرفته است: مزارع بادی دلتا (ساراگوزا، آراگون)، در نوامبر 2021، به مبلغ 245 میلیون یورو؛ و مجتمع فتوولتائیک کاپا (لامانچا) در ژوئیه 2022، به مبلغ 27 میلیون یورو. Repsol علاوه بر Pontegadea، گروه زیرساخت انرژی‌های تجدیدپذیر (TRIG) را در مجتمع فتوولتائیک Valdesolar ادغام کرده است و همکاری دیگری را با Credit Agricole Assurancs و EIP در تجارت تولید انرژی تجدیدپذیر این شرکت ایجاد کرده است تا رشد خود را افزایش دهد.
Repsol دارای سبد جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر 2300 مگاواتی در حال بهره برداری، 3000 مگاوات در حال ساخت و مجموعه ای از پروژه‌ها در مراحل مختلف توسعه در اسپانیا، ایالات متحده، شیلی و ایتالیا است. هدف آن رسیدن به 6000 مگاوات تولید انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال 2025 و 20000 مگاوات تا سال 2030 است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا