اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ همکاری Evonik و BellaSeno برای تجاری سازی ایمپلنت‌های چاپ سه بعدی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت مواد شیمیایی Evonik و BellaSeno، توسعه دهنده ایمپلنت‌های بافت نرم قابل جذب و بازسازی استخوان با چاپ سه بعدی، در تجاری سازی داربست‌های چاپ سه بعدی برای بازسازی استخوان با یکدیگر همکاری می‌کنند. داربست‌های استخوانی با بسپار‌های Resomer Evonik ساخته می‌شوند و برای عیوب استخوانی بزرگ و پیچیده مورد استفاده می‌گیرند. Evonik و BellaSeno اولین بار در سال 2019 در زمینه داربست برای بازسازی دیواره قفسه سینه و سینه همکاری کردند.

داربست‌های استخوانی قابل جذب سفارشی BellaSeno تضمین می‌کنند که پیوندهایی که برای درمان نقایص استخوان و بافت نرم استفاده می‌شوند در موقعیت آناتومیک صحیح قرار می‌گیرند. این نوآوری توسط این شرکت به عنوان یک تغییر مرحله ای برای روش پزشکی توصیف شده است. BellaSeno گفت: اگرچه خود-پیوند شونده‌های بافتی (autograft) استاندارد طلایی برای بازسازی بافت در نظر گرفته می‌شوند، اما گاهی اوقات فاقد ثبات هستند و نمی توان آنها را به روشی کنترل شده بسته بندی کرد. داربست‌های چاپ سه بعدی این محدودیت‌ها را برطرف می‌کنند.

مجموعه بسپارهای قابل جذب زیستی Resomer برای کاربردهای پزشکی قابل کاشت شامل فرمول‌هایی برای چاپ سه بعدی مبتنی بر رشته و پودر است. بسپارهای Resomer Evonik پایداری و انعطاف پذیری عالی را با هم دارند. مدیر عامل BellaSeno گفت: این ویژگی‌های مکانیکی و مشخصات تخریب آن‌ها به داربست اجازه می‌دهد تا با سرعتی که با تشکیل استخوان خود بیمار مطابقت دارد، به طور ایمن جذب شود. این ایمپلنت‌های جدید برای تولید استخوان نویدبخش خوبی برای بیماران هستند.

BellaSeno در Leipzig، آلمان، با یک شرکت تابعه در Brisbane، استرالیا مستقر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا