اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری تولید

گروه تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع مواد (MRP) و برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) سال‌ها کاربرد خود را در جامعه تولیدی نشان داده‌اند. مزیت اصلی آنها شامل در دسترس قرار دادن اطلاعات از تمام بخش های عملکردی یک تجارت در اختیار مدیریت است.

بنابراین مدیریت می‌تواند تلاش‌ها را هماهنگ کند و گردش کار را از بازاریابی تا فروش تا تولید دنبال کند. سیستم‌های MRP/ERP اجازه می‌دهند کار از ابتدا تا انتها ردیابی شود و هر گونه تنگنای احتمالی در طول فرآیند شناسایی شود. اغلب مجموعه ابزارهای ما اجازه واکنش سریع به تغییرات در محیط تولید را نمی دهند و راه حل های سال های پیش پاسخگوی نیاز ها نیست. راه حل های ERP جدیدتر امکان تغییر را می دهند و بهترین راه حل ها برای امکان پذیرش سریع فرآیندهای جدید در طراحی، زنجیره تأمین و تولید را فراهم می کنند.

هوش مصنوعی چه کاری می تواند برای تولید انجام دهد؟
از زمان ظهور سیستم‌های هوش مصنوعی باز مانند ChatGPT، تمام دنیای صنعتی در غوغای بحث هوش مصنوعی (AI) است. در حالی که هوش مصنوعی هنوز کامل نیست، می توان آن را در وظایف تولید خاصی گنجاند. هوش مصنوعی می‌تواند جریان محصول را از طریق یک مرکز تولید، ساده و بهینه کند و در عین حال فروش را افزایش دهد. ضمناً هوش مصنوعی همچنین می‌تواند با تجزیه و تحلیل داده‌ها سریع‌تر از هر انسانی به قیمت‌گذاری کمک کند. هوش مصنوعی با خودکارسازی کامل وظایف پیچیده و نیاز به نیروی انسانی کمتر، عملیات تولید را ساده می کند. این مسأله به کسب و کارها این چابکی را می دهد تا برنامه های تولید را به سرعت بازنگری کنند یا بلافاصله جریان مواد را بر اساس برنامه زمانی یا تغییرات محصول تنظیم کنند.

پروژه‌های هوش مصنوعی باعث بهبود زمان کارکرد تجهیزات، افزایش کیفیت و توان عملیاتی و کاهش ضایعات با نتایج سالم‌تر و افزایش سود می شود و برای تولید کنندگان خرد و کلان مناسب است.. استفاده از هوش مصنوعی در زمینه تولید به معنای استفاده از داده‌ها برای تصمیم‌گیری سریع‌تر و دقیق‌تر از یک انسان است.
تولید مولد قدرت هوش مصنوعی را برای تولید و اجرای راه‌حل‌های بهینه با توجه به محدودیت‌ها و پارامترهای تعریف‌شده توسط مشتری، مانند مشخصات عملکردی، هزینه و زمان انجام، با بررسی ترکیب‌های وسیعی از جایگزین‌های طراحی و تولید بر اساس در دسترس بودن مواد و فرآیند، به کار می‌گیرد. امروزه تولید نیازمند استفاده از فناوری قرن بیست و یکم برای دستیابی و حفظ مزیت رقابتی و همچنین به حداکثر رساندن سودآوری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا