اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پتروبن: در ایران پلاست بازدیدکنندگان خوبی از کشورهای منطقه داشتیم

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر حمید رنجبر، مدیر بازرگانی شرکت پتروبن: ما چیزی حدود ۱۵ سال سابقه فعالیت در زمینه صادرات مواد پلیمری و مشتقات آن داریم. مارکت‌های مختلفی هستند که با آنها کار می‌کنیم و در تمام پتروشیمی‌های ایران رجیستر هستیم. خداروشکر بازار الان در وضعیت خوبی است، ما هم مشتریان با سابقه‌ای داریم و بدون مشکل داریم با آنها کار می‌کنیم. از قدیم با تمامی پتروشیمی‌ها رابطه و همکاری های خوبی داریم. تا به حال نشده مشکلی از بابت تامین مواد داشته باشیم و همیشه هر ماده اولیه‌ای که مشتری بخواهد برای او تامین کرده ایم.

تحریم ها از بابت پولی که مشتری بخواهد به ما پرداخت کند، مشکلاتی به وجود آورده. قبلا LC بود و کار خیلی راحت‌تر انجام می‌شد اما الان خیلی کار سخت شده است. البته با توجه به این که مشتریان قدیمی به ما اعتماد دارند، کار قابل انجام می شود. ما باید پول را در امارات یا ترکیه از آنها تحویل بگیریم و طبق سیاست‌ها و دستورالعمل‌هایی که خود پتروشیمی‌ها دارند، آنها را راهنمایی می‌کنیم. سخت هست اما خداروشکر تا الان توانسته‌ایم این کار را انجام بدهیم.

تخصص ما در زمینه مواد پلیمری است شامل پلی‌پروپیلن‌ها، پلی‌اتیلن‌ها، پی‌وی‌سی و… و مواد شیمیایی مثل اوره که نمی‌گویم جزو اولین بلکه جزو برترین شرکت‌هایی هستیم که کار صادرات انجام می‌دهند. قیمت ما هم خیلی مناسب است و مشتریان خیلی راغب هستند با ما کار کنند.

از بابت نمایشگاه، در سال‌های قبل به خاطر بحث کرونا و اینکه تقریبا تمام مشتریان ما خارجی هستند، خب سخت بود که در نمایشگاه شرکت و رفت و آمد کنند. اما امسال ما اطلاع‌رسانی قوی داشتیم برای مشتریان خودمان و خیلی از آنها هم آمدند و حضوری آنها را دیدیم. مشتریان جدید هم هستند. در این ۲ روزی که از نمایشگاه گذشته خداروشکر خیلی خوب بوده و انشالله بتوانیم حداکثر استفاده را از نمایشگاه داشته باشیم.

بله ما از کشور هند، عراق، افغانستان، ترکیه، حوزه CIS، روسیه و چین بازدیدکننده داشتیم. ما خیلی خوب کار کرده ایم و عقبه خوبی داریم و شناخته شده هستیم، به همکاران یا دوستان معرفی می‌شویم و برای شناخت بیشتر اینجا در نمایشگاه ارتباطاتی گرفتیم که خیلی هم خوب بوده است.
قطعا این ارتباطی که شکل گرفته است ادامه دار خواهد بود. در ارتباط با مشتری بحث اول اعتماد است و خیلی مهم است ولی بحث دوم همیشه قیمت بوده و با توجه به این که قیمت‌های جهانی مواد اولیه پلیمری کاهشی و الان در کمترین مقدار هست، خیلی راغب‌اند که بخواهند با مارکت ایران کار کنند. ما حتی بازارهایی بوده که از چین تهیه می‌کردند و قیمت آن کمتر بوده اما الان از ما خرید می‌کنند و تمایل دارند که با ایران کار کنند. برای آینده هم این خیلی مهم است. در حال حاضر قیمت ما خوب است و می‌توانیم کار کنیم مگر این که اتفاق خاص دیگری بیفتد.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گزارش را در شماره 240 ماهنامه بسپار که در نیمه مهر ماه 1401 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا