اخباراخبار ویژهمقالات

اختصاصی بسپار/ پروژه های شخصی و پوشش های آب پایه: تغییرات رشد

بسپار/ایران پلیمر گزارش بازار: در طول دوره قرنطینه سال 2020، نیاز به رنگ آمیزی و پوشش دهی مجدد و داشتن زمان کافی، رشد تقاضا برای پوشش های ساختمانی را به سمت بخش پروژه های شخصی سوق داد.

به دلیل نگرانی های زیست محیطی، تغییرات به سمت فناوری های پایه آب متمایل شدند.
شرکت ها هم چنین تمرکز خود را به سمت ارائه محصولاتی که با تغییرات روند بازار تغییر می کنند، سوق دادند تا فروش خود را بیش تر کنند. اندازه بازار جهانی پوشش های ساختمانی حدود 66.3 میلیارد دلار در سال 2020 برآورد شده است و پیش بینی می شود این عدد تا سال 2026 به 91.6 میلیارد دلار با نرخ رشد مرکب سالیانه 5.1 درصد برسد.
عواملی مانند جهانی شدن، شهرنشینی، افزایش استاندارد های زندگی، افزایش برابری قدرت خرید، توسعه زیر ساخت ها و نیاز به سرعت برای ساخت کلان شهرها در اقتصادهای نوظهور، به صنعت ساخت و ساز در سراسر جهان دامن می زند. کووید-19 تمام کشورها و صنایع را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. با این حال، اقتصادها به آرامی در حال بازگشت به حالت عادی هستند. احتمالا روندهای پایداری چون ساخت و ساز پیش ساخته، ساخت و ساز پایدار و فناوری ساختمان های سبز، روش های متعارف تجارت را در بخش ساخت وساز متحول می کند.
انتظار می رود که منطقه آسیا اقیانوسیه تا سال 2026 به رهبری بازار پوشش های ساختمانی ادامه دهد.
آسیا اقیانوسیه بازار غالب پوشش های ساختمانی در سال 2020 با اندازه بازار 24.7 میلیارد دلار بود. انتظار می رود که بازار در سال 2026 به 39.6 میلیارد دلار با نرخ رشد مرکب سالیانه %7.6 برسد. رونق ساخت و ساز در منطقه آسیا اقیانوسیه براساس پروژه های زیر ساختی، افزایش نرخ شهرنشینی و علاقه روز افزون به اجرای فناوری و بازسازی کسب و کار، انتظار می رود. دومین منطقه بزرگ، اروپا با اندازه بازار 15.5 میلیارد دلار در سال 2020 است. این منطقه در نرخ رشد مرکب سالیانه تنها 3.4 درصد رشد خواهد کرد و به اندازه بازار 19.2 میلیارد دلار خواهد رسید.
آمریکای شمالی سومین منطقه با اندازه بازار 13.8 میلیارد دلار است. انتظار می رود که تا سال 2026 اندازه بازار این منطقه با نرخ رشد مرکب سالیانه 3.1 درصد، به 17 میلیارد دلار برسد. در آمریکای شمالی به دلیل قوانین سخت گیرانه زیست محیطی، تقاضای زیادی برای پوشش های ساختمانی سازگار با محیط زیست وجود دارد که منجر به نوآوری محصول از نظر کیفیت و توسعه کاربرد می شود. آمریکای شمالی به شدت از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست کنترل می شود که نقش کلیدی در نظارت و تجاری سازی پوشش های ساختمانی ایفا می-کند.
اندازه بازار خاورمیانه و آفریقا در سال 2020 حدود 6.2 میلیارد دلار بود در حالی که آمریکای جنوبی 6.3 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده بود. انتظار می رود خاورمیانه و آفریقا تا سال 2026 با نرخ رشد مرکب سالانه 4.5 درصد رشد کنند در حالی که این پیش بینی در مورد آمریکای جنوبی 3.3 درصد است.

مترجم: مهندس فهیمه رفیعی دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی رنگ پژوهشگاه رنگ

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 249 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در نیمه تیرماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا