اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پس از یک دوره رکود در 2020 بالاخره تقاضا برای ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان مثبت شد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر در آغاز سال 2020، صنعت ماشین آلات لاستیک و پلاستیک مانند بسیاری از بخش های تجاری دیگر به شدت از همه گیری ویروس کرونا متاثر شدند. با این وجود روند کاهشی در فروش و سفارشاتی که در میانه ی سال 2020 رخ داد اصلا قابل پیش بینی نبود. ولی تقاضاها در ماه سپتامبر دوباره افزایش پیدا کرده است. به طور کلی از ژانویه تا اکتبر 2020، میزان سفارشات این شرکت ها 3% پایین تر از مدت مشابه سال قبل بوده است. Ulrich Reifenhäuser، رئیس اتحادیه ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان بیان می گوید که ماه های سپتامبر و اکتبر، به طور قابل توجهی در این امر سهیم بودند. در سپتامبر 2020، ما نسبت به ماه مدت مشابه سال گذشته، 13% افزایش تقاضا داشتیم. همچنین در اکتبر 2020 ما دوبرابر سال گذشته تقاضا داشتیم.
Thorsten Kühmann، مدیر کل انجمن یاد شده می افزاید: این موضوع به این معنی است که صنعت ماشین آلات پلاستیک و لاستیک آلمان دوباره دارد به جایگاه خود بازمی گردد و این به ما نشان می دهد که شرکت ها خود را هر روز بهتر از روز قبل با این چالش هماهنگ می کنند. تجارت دوباره در جریان است.
یکی دیگر از دلایل این رشد تجاری، گسترش تجارت خارجی است. تا ماه می 2020، صادرات ماشین آلات لاستیک و پلاستیک همیشه سهم ناچیزی از تجارت را به خود اختصاص می دادند. ولی از سپتامبر 2020، برای اولین بار، صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال های قبل، به بالاترین مقدار خود رسید.
بر اساس آخرین تصاویر و نمودارهای آماری، میزان درآمد از ژوئن تا اکتبر 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 14% کاهش نشان می دهد. برای سال آینده، انجمن انتظار دارد میزان خرید تا 5% افزایش پیدا کند و این پیش بینی برای سال 2022 حدود 10% است. Kühmann در این باره می گوید، این موضوع به این معناست که بخش ماشین آلات آلمانی تا سال 2023 به رونقی که در سال 2019 داشت بازگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا