اخبار

اختصاصی بسپار/ پلی یورتان گرمانرم مایع برای تولید سریع کفی وسط کفش توسط Huntsman

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر برای اولین بار در صنعت کفش، Huntsman پلی یورتان گرمانرم مایع (LTPU) را توسعه داده است که ساخت سریع کفه‌های میانی با عملکرد بالا را امکان پذیر می‌کند و با اهداف بلند اقتصاد چرخشی از سوی برندهای تولید کننده‌ی کفش‌های ورزشی هماهنگ است.

سامانه‌ی SMARTLITE® O LTPU در یک گام تحت فرآورش قرار می‌گیرد که در آن آب و انرژی کمتری مصرف می‌شود و پسماند کمتر و انشار کربن کمتری خواهد داشت. در حالیکه اشکال توسعه یافته TPU به روش‌های پیچیده ای مانند فوم کردن فوق بحرانی (supercritical foaming) و قالب گیری steam chest نیاز دارند. مهمتر از همه، سامانه‌ی SMARTLITE® O LTPU می‌تواند در زمان بازیافت پس از مصرف به مواد جدیدی تبدیل شود.
سامانه‌ی SMARTLITE® O LTPU Huntsman در 19 سپتامبر 2023 در SIMAC در میلان و در گردهمایی پایداری کفش FDRA رسماً رونمایی شد. Huntsman برای عرضه‌ی این محصول منحصر به فرد و سبک وزن، به گروه framas پیوسته است. Framas آماده‌ی همکاری با برندها در نمونه برداری و انجام سفارش‌ها، با ظرفیت تولید سالانه تا دو میلیون قطعه است.

فرآورش آسان
سامانه‌ی SMARTLITE® O LTPU که در ماشین‌های ریخته‌گری فشار پایین فرآوری می‌شود، کاربرد ساده ای دارد و مقیاس‌پذیر است و می‌تواند به ساده‌سازی تولید کفش کمک کند. با وجود بسپارش درجا (in situ polymerization)، اتصال بدون چسب کفه‌های میانی به زیره‌های TPU و سرعت قالب‌گیری سریع، زمان چرخه‌ی سامانه‌ی SMARTLITE® O LTPU کوتاه است.

عملکرد عالی
سامانه‌ی SMARTLITE® O LTPU Huntsman با چگالی 250 کیلوگرم بر متر مکعب، کفه‌های میانی برتر و مقاوم تر در برابر آبکافت را تولید می‌کند که راحتی طولانی‌مدت با بازگشت بیش از 50 درصد را ارائه می‌دهد.

مناسب برای اقتصاد چرخشی
سامانه‌ی SMARTLITE® O LTPU راه حل ایده آلی برای برندهایی است که بدون اینکه عملکرد یا کیفیت به خطر بیفتد، به دنبال استفاده از مواد زیره‌ی کفش چرخشی و کاهش ردپای کربن در فرآیندهای تولید خود هستند.

آزادی در طراحی
برای طراحان کفش، سامانه‌ی SMARTLITE® O LTPU فرصت‌های خلاقانه جدیدی را به وجود می‌آورد. همچنین رنگ آمیزی آن آسان است و جلوه‌های قابل توجهی ایجاد می‌کند. این ماده از رقبا متمایز است و مزایای متعددی را در برابر از PU، ETPU و EVA ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا