اخبار

اختصاصی بسپار/ پمپ دنده ای عامل پایداری در فرآیند رانشگری

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پمپ دنده ای در خط رانشگری (extrusion)، فناوری ثابت شده ای است که می‌تواند مزایای پایداری قابل توجهی را به همراه داشته باشد و به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا ردپای کربن را کاهش دهند و در عین حال بازده و بهره وری را بهبود بخشند.

دان مکنامارا، مدیر کل PSI-Polymer Systems Inc گفت: پمپ دنده ای به عنوان یک راه حل سازگار با محیط زیست ثابت شده است که بار انرژی کلی را برای خط رانشگری (extrusion) کاهش می‌دهد و در عین حال مقدار مواد مورد نیاز برای محصول را به حداقل می‌رساند.
او افزود که این امکان استفاده 100% از ضایعات آسیاب شده‌ی خط را بدون به خطر انداختن استحکام خروجی فراهم می‌کند و ضایعات را به حد اقل می‌رساند.

مصرف انرژی کمتر

پمپ دنده ای با در اختیار گرفتن عملکرد تولید فشار برای قالب، به رانشگر (extruder) اجازه می‌دهد تا همان حجم یا حتی حجم بیشتری را در دور کمتری فرآورش کند، به این معنی که انرژی کمتری برای تولید همان حجم خروجی مورد نیاز است.

یکی دیگر از مزایای زیست محیطی کاهش فشار، کاهش بار موتور رانشگر (extruder) است که منجر به صرفه جویی قابل توجه انرژی در طولانی مدت می‌شود.
پمپ دنده ای با کاهش گرمایش برشی ناشی از فشار معکوس، تقاضا برای خنک کننده اضافی در طول فرآیند رانشگری (extrusion) را کاهش می‌دهد. این امر نیز منجر به صرفه جویی بیشتر در انرژی می‌شود. فشار پایین سبب کاهش سایش ماردان و سیلندر خواهد شد و نیاز به بازسازی گیربکس را کاهش می‌دهد. همه‌ی این موارد باعث کاهش ردپای کربن می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا