اخبار

اختصاصی بسپار/ پنجمین همایش ملی پلیمر با رویکرد همپایی دانشگاه و صنعت آغاز به کار کرد/ دانشگاه اصفهان میزبان این همایش است

بسپار/ ایران پلیمر صبح امروز ۲۸ ابان ماه دانشگاه اصفهان میزبانی خود را در همایش دو روزه ملی پلیمر آغاز کرد. به رغم اعتراضات این هفته در شهرهای مختلف به وضعیت معیشتی خصوصا بعد از گران شدن بنزین،  در سالن خوارزمی که تمام صندلی های آن پر بود شروع به کار کرد. 

 

اینجا بخوانید.

دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان در ابتدای همایش ضمن خوشامدگویی به حضار از رویکرد همایش در همپایی صنعت و دانشگاه که آن را در راستای خاستگاه و اهداف دانشگاه اصفهان برشمرد، ابراز خشنودی کرد. 

دکتر نکومنش سخنران بعدی افتتاحیه بود. رییس انجمن پلیمر ایران و رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی کشور ضمن اشاره به تاریخچه برگزاری ۵ دوره همایش ملی و ۱۳ دوره سمینار بین المللی ISPST اعلام کرد که با فعالیت دوستان در اصفهان شعبه ای از انجمن در این استان ایجاد و با برقراری ارتباط بین پژوهشگران و متخصصین صنعتی هسته برگزاری همایش ملی پنجم شکل گرفته است. 
دکتر نکومنش به پتانسیل بخش دانش پلیمر با
۱۹۰ عضو هیات علمی پلیمر
۲۷۴ دانشجوی دکترا
۷۲۸ ارشد
و ۲۰۵۹ لیسانس
اشاره کرد که در تضمین توسعه فناوری پلیمر در کشور موثر خواهد بود.

وی همچنین خبر داد که همایش ملی ۱۴۰۰ در دانشگاه صنعتی سهند برگزار می شود. 

دکتر نوارچیان، رییس علمی همایش پنجم پلیمر نیز در صحبت های خود با تاکید بر رویکرد جدید همایش در مسیر ارایه مشترک دانشگاهیان و صاحبان صنعت پلیمر برای اولین بار ددر کشور به چالش های همایش و نیز برنامه های آن اشاراتی داشت. 
او به ایجاد کلینیک صنعت پلیمر با همکاری انجمن پلیمر استان اصفهان به عنوان یک تجربه موفق از همکاری صنعت و دانشگاه اشاره کرد. 
وی افزود: ۱۳۸ مقاله دریافت شد که  ۸۴ مقاله در قالب پوستر و ۲۳ سخنرانی در دو روز ارایه می شود. 

دکتر محمدی دبیر اجرایی همایش هم برگزاری این رویداد و هم نشینی صنعت و دانشگاه را به فال نیک گرفت در مسیر همکاری های آتی.

وی افزود: رویکرد فناورانه در این همایش دنبال می شود که متفاوت با رویکرد اغلب همایش ها و همچنین ISPST است که خروجی جبهه دانشی در  انها اولویت دارد. 
۱۸ ماه برای این همایش کار شده و مقالات صنعت محورپذیرش شده اند. وی به گپ بسیار زیاد بین دانشگاه و صنعت اشاره و ابراز امیدواری کرد این همایش ها در کم کردن و کوتاه کردن مسیر بین این دو جایگاه با اشتیاق دو طرف عمل کند. 

وی از اسپانسرهای مالی و معنوی تشکر کرد.

پتروشیمی جم و لاله
کیمیا جاوید
داراکار
بسپار شیمی سپیدان
کولاک
اسپانسر مالی همایش بوده اند. 

گروه رسانه ای بسپار حامی رسانه ای این رویداد است. 

 

به روزرسانی می شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا