اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پورشه 911 اسپرت کلاسیک 2023 رونمایی شد/ حضور پلیمرها هر روز پررنگ تر می شود

کروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  پورشه می‌داند که طراحی‌های کلاسیک آن امروز هم محبوب هستند، بنابراین مجموعه‌ای از چهار مدل طراحی Heritage را به بازار عرضه می‌کند.
مدل دوم یک 911 اسپرت کلاسیک است که به تازگی معرفی شده (اولین مدل 911 Targa 4S Heritage Design Edition بود که در سال 2020 عرضه شد) .
این مدل دارای یک اسپویلر دم اردک (spoiler ducktail ) است که نشانه ای از 911 Carrera RS 2.7 مربوط به سال های 1972 و 1973 می باشد.

چرا این مدل جالب و مورد توجه خواهد بود در حالی که هنوز هم یکی دیگر از مدلهای شیک و زیبای 911 در خط تولید است؟
زیرا :
(1) آن اسپویلر اتفاقاً با پلاستیک تقویت شده با الیاف کربن (CFRP یا carbon fiber-reinforced plastic) ساخته شده است
(2) در حالی که ممکن است توجیه ظاهر آن با یک تصویر در این خبر و صرفاً بر روی یک اسپویلر CFRP کمی دشوار باشد، بدانید که درب موتور نیز با همین مواد ساخته شده است.

درب موتور با یک فرورفتگی در مرکز، یک نشانه طراحی است که بر روی سقف نیز منعکس می‌شود، البته سقف نیز پلاستیک تقویت شده با الیاف کربن یا CFRP است.
نکته جالبی که باید در مورد سقف با دو برجستگی یا double-bubble roof باید بدانید: در سال 2009 پورشه مدل 997 اسپرت کلاسیک را ساخت که دارای فرورفتگی در سقف (در پورشه به نام Fuchsfelge) است که در تصویر زیر این مدل را می بینید.

Grant Larson طراح پورشه می گوید: ما مدل 997 اسپورت کلاسیک را در بازار ایالات متحده عرضه نکردیم – این به دلیل تعداد کم ان یعنی 250 دستگاه در آن زمان بود. زیرا سقف کابین با فرورفتگی نیاز به انجام آزمایش های خاصی برای ورود به امریکا داشت.
این ازمایشها طبق قانون در ایالات متحده الزامی هستند، طبیعی است که این هزینه ها برای تیراژ کم بسیار گران و غیر قابل توجیه باشد. به همین دلیل است که 997 اسپورت کلاسیک نیز یکی از محبوب‌ترین خودروهای کلکسیونی در ایالات متحده است. البته این بدان معنی نیست که مدل 911 اسپورت کلاسیک به تعداد انبوه تولید شود و در واقع فقط 1250 دستگاه ساخته خواهد شد ولی همین تیراز نیز انجام ازمونهای مربوطه را توجیه می کند.

 

برگردان: مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا