اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پوششهای خودترمیم شونده و بر پایه مشتقات زیستی و قابل پخت با اشعه ماورای بنفش

گرووه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر در مطالعه ای که جدیداً منتشر شده است، یک پوشش جدید خود ترمیم شونده، با کارایی بالا و بر پایه مواد زیستی را که از روغن دانه لاستیک و اسید ایتاکونیک مشتق شده است، ساخته شده است.

ماده اصلی این پوشش جدید، روغن دانه لاستیک(رابر) است.
در این مطالعه، یک الیگومر که با اشعه ماوراء بنفش فعال و پخت می شود، ابتدا با واکنش باز شدن حلقه روغن دانه لاستیک اپوکسی شده شروع و سپس با پیش ماده ایتونیک اسید اصلاح شده با گلیسیدیل متاکریلات سنتز شد.
پس از آن، با کوپلیمریزاسیون نوری اولیگومر تهیه شده به همراه رقیق کننده هیدروکسی اتیل متاکریلات پوششهایی تهیه شد. قابلیت پخت توسط اشعهUV ، بر پایه مشتقات زیستی و ویژگیهای نهایی مانند خواص حرارتی، مکانیکی و پوششی مورد مطالعه قرار گرفت. علاوه بر این، واکنشهای استریزاسیون پویا در دماهای بالا در حضور کاتالیزور روی فعال شد، بنابراین خواصی مانند خود ترمیم شوندگی، حافظه شکلی و چکش خواری و قابلیت بازیافت آنها بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.

کارایی بالا
به طور قابل توجهی، این پوششها خواص خود ترمیم شوندگی خوب (86 تا 100 درصد در دمای 200 درجه سانتی گراد و در مدت زمان 30 دقیقه) و محتوای زیست تخریب پذیری بالا (45 تا 72 درصد) و کارایی بالا (مقاومت کششی و دمای انتقال شیشه ای تا به ترتیب 22.4 مگاپاسکال و 119.2 درجه سانتی گراد) از خود به نمایش گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا