اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پوشش های آب پایه و صنعت خودرو

گروه ترجمه و تولیید محتوا در بسپار/ایران پلیمر صنایع بسیار مشتاق هستند که از محصولات جدید در خط تولید خود رونمایی کنند چراکه معمولا این محصولات کیفیت و عملکرد بهتری دارند. آنها نه تنها با معرفی محصولات جدید بلکه با استفاده از روش  های جدید، باعث تغییرات کل سیستم می شوند. در این میان صنعت خودرو نیز از این امر مستثنی نبوده و در حال حاضر بر روی پوشش های آب پایه تمرکز نموده است و اینچنین به نظر می رسد که از نظر فنی پوشش های آب پایه آینده بسیار درخشانی را در این صنعت رقم خواهند زد. بازار محصول پیش از این نشان داده است که به چه میزان ابتکار در ایجاد تغییرات در صنعت مهم و ضروری است. محصولات جدید پیش از آنکه به طور کامل به بازار ارائه شوند مورد انتقاد قرار می گیرند. با این حال پوشش های آب پایه از این نظر که در برابر سایش و مقاومت حرارتی مقاوم هستند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.
در بازار جهانی تقاضا برای استفاده از پوشش های آب پایه در صنعت خودرو رو به افزایش است. این پوشرنگ ها قابلیت محافظت از وسایل نقلیه در برابر باران اسیدی، آب و هوای خورنده و تابش اشعه فرابنفش را دارند. علاوه براین با توجه به افزایش تولید خودرو در آسیا، انتظار می رود که تقاضای استفاده از آن ها بیشتر گردد. به علاوه اغلب افراد طبقه متوسط که دارای درآمد متوسط هستند متقاضی استفاده از این پوشش ها هستند. بنابراین رشد بازار در طول زمان تضمین می شود.
تصور می شود که پوشش های آب پایه خودرویی به میزان چشمگیری کهنگی خودروها را کاهش داده و باعث رشد بازار این محصولات می شوند. به علاوه، افزایش تقاضای این محصول به خواص فیزیکی و شیمیایی عالی آن ها نسبت داده می شود که برای کاربران بسیار جذاب است. این پوشش دارای دمای فرایند پایین، مقاوت شیمیایی بالا و عاری از حلال است.
پوشش های آب پایه خودرویی از فناوری جدیدی بهره می گیرند. تحول فناوری حاصل از این پوشش ها، شرکت های تولیدکننده را مجبور نموده است تا محصولات خود را از ابتدا توسعه دهند. آنها از فناوری  های جدیدی استفاده می کنند که این امر منجر به توسعه محصولاتی با مجموعه ای از مزایای مختلف در همه بخش ها می  گردند.
با افزایش تولید وسایل نقلیه درمناطق مختلف جهان، رشد سریع بازار پوشش های آب پایه خودرویی مشهود است. به عنوان مثال، در آسیا و اقیانوسیه، افزایش هزینه دولت در جاده ها به عنوان یکی از عوامل مهمی است که استفاده روز افزون از این پوشش ها را تسریع کرده است. نیازی به گفتن نیست که آمریکای شمالی و اروپای غربی نیز به دلیل مقررات سختگیرانه دولت در زمینه ایمنی محیط زیست، نقش بزرگی در گسترش استفاده از این محصولات دارند.
قوانین تقاضا و عرضه در اینجا نیز مانند سایر بازارها اعمال می شود. به دلیل افزایش تقاضا برای پوشش های آب پایه خودرویی، تولیدکنندگان مصمم هستند تا این محصولات را به بازار ارائه دهند. به منظور افزایش سرمایه گذاری و تولید این پوشش ها، شرکت های مهم در جهان تصمیم گرفته اند تا در ساخت و تولید این محصول به صورت تخصصی وارد شوند. زمانیکه صحبت از ترکیب صنعتی می شود، درک این موضوع مهم است که پوشش های آب پایه خودرویی نسبت به پوشش های حلال پایه دارای مجموعه متفاوتی از تکنیک های ترکیبی است.
پوشش های آب پایه و صنعت خودرو در حال توسعه است. تولیدکنندگان این محصولات در دوران مدرن از نوآوری های فناوری به دلیل مزایای آن ها به طور عالی استفاده می نمایند. به علاوه طبیعت انسان تمایل دارد که همواره در حال پیشرفت باشد. اگر شما در صنعت خودرو فعالیت می نمایید، بنابراین پوشش های آب پایه فناوری جدیدی بوده که شما باید خدمات و سود خود را به یک سطح کاملا جدید برسانید[1].
مروری بر بازار
پوشش های آب پایه خودرویی، آینده پوشش های خودرویی هستند. تمامی سازندگان پوشرنگ های خودرویی در حال مطالعه و کار کردن بر روی این فناوری بوده و به ضرورت و اهمیت محصولات آب پایه هم برای استفاده در بازار OEM و هم پوشش های تعمیراتی خودرو پی برده اند. حرکت از پوشش های حلال پایه مانند یورتان ها به سمت سیستم های آب پایه به سرعت در صنعت خودرو رو به افزایش است. در پوشش های آب پایه از آب به عنوان حلال برای رقیق کردن رزین استفاده شده که این امر منجر به این می شود که این پوشش های خودرویی دوستدار محیط زیست شده و به راحتی قابل استفاده باشند. در بیشتر موارد، پوشش های آب پایه خودرویی حاوی بیش از 75 درصد آب به همراه میزان بسیار جزئی از حلال های اتری هستند. پوشش های آب پایه خودرویی معروف به دوستدار محیط زیست بوده و دارای مقاومت خوب در برابر حرارت و سایش هستند. به منظور استفاده از پوشش های آب پایه معمولا ترجیح داده می شود تا برای اعمال آنها تجهیزات اسپری خاص طراحی  شوند[2].
بازار جهانی پوشش های آب پایه خودرویی: محرک ها و محدودیت ها

 

مترجم: دکتر نعیمه شیراکبری گروه صنعتی ایران خودرو معاونت کیفیت

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره  227 دوماهنامه پوشرنگ در گروه مجلات  بسپار که در نیمه شهریور ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا