اختصاصی بسپار/ پوشش های داخلی ساختمان چندمین بازار بزرگ صنایع رنگ است؟

بسپار/ایران پلیمر پوشش های ساختمانی شامل طیف گسترده ای از پوشرنگ ها و پوشش ها برای سطوح داخلی و خارجی ساختمان های مسکونی و تجاری است. سطوح در حال رنگ آمیزی شامل دیوار خشک، بلوک بتنی، چوب، آجر، گچ، فلز و غیره است. آستری و پوشرنگ برای دیوار و سقف و لکه، و پوشش ها برای چوب های استفاده شده و درزگیرها در کف، زیرزمین و سایر زیباسازی ها استفاده می شوند.
به عنوان یک گروه، پوشش های ساختمانی بزرگترین بخش از بازار پوشرنگ و پوشش های ایالات متحده را تشکیل می دهند، میزانی برابر تقریباً 60٪ از نظر حجم و 50٪ از نظر ارزش. یک سوم از حجم کل در فضاهای داخلی اعمال می شود و آب پایه ها فناوری پیش رو هستند. حدود 85 درصد از پوشش های داخلی آب پایه هستند و می توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد (شکل 1).
شکل 1، تفکیک تقریبی حجم پوشش های داخلی ساختمانی آب پایه مورد استفاده در بازار ایالات متحده امریکا در سال 2020
طی دو سال گذشته، صنعت پوشرنگ با آشفتگی ناشی از همهگیری کووید-19، کمبود مواد خام و اختلالات در زنجیره تامین درگیر بوده است. بخش پوششهای معماری در واقع اثرات مثبتی از همهگیری دیده است، زیرا مصرفکنندگان زمان بیشتری را در خانه سپری کرده و انرژی و پول بیشتری را برای بازسازی خانههای خود صرف کردند.
برخلاف سال های گذشته، اجرای پوشرنگ های ساختمانی بیش تر توسط صاحب خانه ها انجام شد تا نقاشان حرفه ای. نقاشان حرفه ای تقریباً 60 تا 65 درصد از رنگ آمیزی ها را اجرا می کردند. پس از شیوع اولیه بیماری همه گیر، دسترسی به نقاشان حرفه ای کم تر شد. استفاده از پوشرنگ توسط صاحب خانه ها در سال 2020 به حدود 44 درصد افزایش یافت، اما فعالیت نقاشی حرفه ای از سال 2021 افزایش یافته است.
بر اساس شاخص اخیر فعالیت بازسازی (LIRA) که توسط برنامه آینده بازسازی در مرکز مشترک مطالعات مسکن دانشگاه هاروارد منتشر شده است، با نگاهی به بازسازی خانه به عنوان یک شاخص پیشرو، انتظار می رفت رشد این بخش در سال 2022 به اوج خود برسد.
البته این صنعت همچنان با مشکلاتی مانند کمبود مواد اولیه و اختلالات زنجیره تامین دست و پنجه نرم می کند. در قبال رشد دو ساله علیرغم همهگیری و مشکلات باقیمانده، “فناوری پوشش” از چندین تولیدکننده پوشرنگ خواست تا نظرات خود را در مورد بازار پوششهای داخلی ساختمان ارائه دهند.
در بخش پرسش و پاسخی که در ادامه میآید، نظراتی را در مورد چگونگی تأثیر بیماری همهگیر بر بازار پوششهای ساختمانی، الگوهای تأثیرگذار بر توسعه محصول و انتخابهای زیبایی شناختی مصرفکننده بیان می شود. آنها همچنین محصولاتی را که اخیراً معرفی شده اند توصیف می کنند و افکاری را در مورد اهمیت موضوعاتی مانند سفارش آنلاین و زیست ماندگاری برای آینده پوشش های داخلی ساختمان ارائه می دهند.
کارشناسان صنعتی که نظرات خود را ارائه کرده اند عبارتند از:
• جودی آلن، مدیر ارشد بازاریابی جهانی در شرکت پوشرنگ Behr
• درک وارد، معاون عملیات در Farrell-Calhoun Paints
• دانیل کلیباگ، معاون بازاریابی و توسعه کسب و کار در Kelly-Moore Paints
• کایل مونی، مدیر مدیریت محصول برای پوشش های ساختمانی در PPG
همه گیری چه تاثیری بر بازار پوشرنگ های داخلی ساختمان داشته است؟ تفاوت این اثرگذاری بر روی بازار پروژه های شخصی در مقایسه با پیمانکاری، به چه صورت بوده است؟
مونی، PPG: همهگیری، خانههای ما را به سالنهای ورزشی، کلاسهای درس و دفاتر کار تبدیل کرد و در عین حال فضای اصلی زندگی ما باقی ماند. همانطور که ما همچنان زمان بیشتری را در خانه می گذرانیم، طبیعی است که صاحبان خانه نگاه دقیق تری به خانه های خود داشته باشند. در نتیجه، پروژههای بهبود خانه در سالهای 2020 و 2021 افزایش یافت که شامل خرید پوشرنگ برای سطوح داخلی و خارجی میشود. قابل ذکر است که فروش اینترنتی پوشرنگ در نتیجه همه گیری افزایش یافته است، روندی که امسال نیز ادامه دارد. پس از افزایش فروش محصولات مربوط به پروژه های شخصی در اوج همهگیری، انتظار میرود تقاضا برای این محصولات به سطح سال 2019 کاهش یابد. ما معتقدیم که با حرکت در طول سال و کاهش محدودیت های زنجیره تامین، پتانسیل رشد بیشتری در فضای این پروژه ها وجود دارد.
شهرنشینی معکوس در سراسر کشور یکی دیگر از نتایج این همه گیری بود زیرا نسل هزاره و نسل جوان زودتر از حد انتظار وارد بازار خرید خانه شدند. افزایش خرید خانه باعث ایجاد تقاضای شدید برای پوشرنگ و افزایش مشاغل مسکونی برای حرفه ای ها شده است. علاوه بر افزایش تقاضا برای نقاشان حرفه ای در فضای مسکونی، ما همچنین شاهد افزایش فرصت برای حرفه ای ها در بخش تجاری هستیم، زیرا جهان همچنان به بازگشایی خود ادامه می دهد و مشتریان در حال بازگشت به مکان هایی مانند هتل ها و رستوران ها هستند.
مترجم: مهندس معصومه کاویانی دارانی، دانشجوی دکتری مهندسی رنگ، پژوهشگاه رنگ
(ادامه دارد …)
متن کامل این گفت و گو را در شماره 249دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در نیمه تیرماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.
در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.