اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پوشش های ساختمانی در مسیر پیشرفت + آمارهایی کاربردی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پوشش های ساختمانی از نظر حجم مصرف، بزرگترین بخش از صنعت پوشرنگ و پوشش هستند. اما در سال های گذشته بازار راکد بود. در سال 2020 این بخش توانست با بحران های موجود در صنعت پوشش مقابله کرده و سال مالی موفقی را پشت سر بگذارد. با این حال هنوز هم مشخص نیست که این تحول مثبت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

وضعیت بازار پوشش های ساختمانی چگونه است؟
بازار پوشش های ساختمانی در همه گیری کووید19، قوی بود. از آغاز بحران کرونا، بسیاری از مردم در خانه های خود ماندند و فضای داخلی خانه و درب و دیوار ها اهمیت پیدا کرد و این چنین بازار از تغییر یا انطباق رفتار، سود برده است. نظارت بر چگونگی گذران اوقات فراغت حال حاضر نشان می دهد که مردم در آلمان به ویژه در زمان کرونا، چه فعالیت هایی را دنبال میکنند. در این مطالعه موسسه تحقیقات بازار، به سفارش بنیاد مطالعات آینده مستقر در هامبورگ، رفتار بیش از 2000 نفر در بازه های سنی 18 تا 74 سال را در اوقات فراغت مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد که بسیاری از آن ها در خانه اقداماتی را انجام دادند. از هر چهار نفری که مورد بررسی قرار گرفتند، یک نفر ابراز کرد که خانه خود را بازسازی نموده است(%25)، و حتی تعداد بیش تری نیز خود دست به کار شده بودند(%39). این روند صرفا منحصر به آلمان نیست. بانک اطلاعاتی آمریکا از بیش از 1000 نفر ساکن ایالت متحده در مورد نگرش ها و عادات خرید آن ها در طول همه گیری بررسی به عمل آورد و دریافتند که %70 از پاسخ دهندگان پروژه های بازسازی خانه را در سال جاری آغاز کرده و پروژه های بیش تری را برای 2021 برنامه ریزی کرده اند. ایالت متحده با مصرف سرانه پوشرنگ های ساختمانی در سطح جهان، پیشرو است. طبق گفته شرکت مشاوره KNG ایالت متحده با سهم 10.4 کیلوگرم بسیار بالاتر از میانگین 7.8 کیلوگرم در کانادا و 7.2 کیلوگرم در اتحادیه اروپا است.
سهم سامانه های آب پایه بیش تر افزایش یابد
طبق گزارشات KNG، پوشش های ساختمانی در مقایسه با افزایش 38 درصدی پوشش های حلال پایه، حدود %80 از نظر حجمی در دهه گذشته رشد داشته است. سامانه های آب پایه در اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی به خوبی جا افتاده اند و در این مناطق با سرعت ثابتی در حال رشد هستند. با این حال در بازار های نوظهور در آسیا و اقیانوسیه، نفوذ پوشش های آب پایه کمتر است و سریع تر رشد می کند. محققان KNG نرخ رشد سالانه 6 درصدی را تا سال 2024 برای پوشش های آب پایه پیش بینی کرده اند، در حالی که این عدد برای پوشش های حلال پایه تنها %3 خواهد بود.
سامانه های آب پایه %93 از حجم پوشش های ساختمانی را در اتحادیه اروپا و %90 را در آمریکای شمالی تشکیل می دهند. در آسیا اقیانوسیه، سامانه های پایه آب %78 و در روسیه فقط دو سوم حجم مصرف را تشکیل می دهند. کارشناسان KNG انتظار دارند که این روند ادامه داشته باشد و سهم این سامانه ها بیشتر گردد.
بازار جهانی سالانه %4 رشد می کند

مترجم: مهندس فهیمه رفیعی دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی رنگ پژوهشگاه رنگ

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله  را در شماره 249دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در نیمه تیرماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا