اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پوشش های سازگار با محیط زیست برای بسته بندی های کاغذی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر به تازگی، یک پوشش کاغذی آبگریز، تجدیدپذیر و مقاوم در برابر رطوبت مشتق شده از روغن کرچک بر پایه اپوکسی متیل ریسینولئات با پتانسیل جداسازی پوشش ارائه شده است. این کاغذها پایداری حرارتی مناسب و استحکام کششی بهتری را برای بسته بندی تجاری نشان دادند.

پس از ممنوعیت استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف، برای جایگزینی پوشش پلاستیکی و سایر پوشش های ترکیبی آلی معدنی بر روی کاغذ، پوشش های کاملاً زیستی تقاضای زیادی پیدا کرد. برای حل مشکلاتی مانند رطوبت، آب دوستی و جداسازی پس از استفاده، یک ماده پوشش دهنده زیستی سبز، پایدار و آبگریز برای بستر کاغذ ایجاد شد. روغن کرچک سیلانیزه (SCO) و رزین های زیستی متیل ریسینولئات (SMR) با اصلاحات ساختاری روغن کرچک اپوکسی شده از طریق فرایند استریزاسیون و سیلانیزاسیون سنتز شده اند. متعاقباً، رزین های زیستی سیلانه هیدرولیز می شوند و از طریق فرآیند تراکم تحت پیوند عرضی با بستر کاغذ سلولزی قرار می گیرند.

آبگریزی بالا
کاغذهای روکش دار زاویه تماس آب (WCA) تا 97 درجه و مقاومت شدیدی در برابر رطوبت (میزان رطوبت 2 تا 3 درصد) از خود نشان دادند. بعلاوه، این کاغذها پایداری حرارتی مناسب و استحکام کششی بهتری را برای بسته بندی تجاری نشان دادند. این پوشش ها را با قرار دادن در محلول قلیایی قوی در دمای 90 درجه سانتی گراد میتوان از روی کاغذ خارج کرد و قابلیت بازیافت کاغذ برای استفاده مجدد مهیا می شود.

این پوشش ها که با منابع تجدیدپذیر و سازگار با محیط زیست تهیه شده اند، جایگزین مناسبی برای بسته بندی کاغذ و سایر کاربردهای پوشش با رویکرد اقتصادی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا