اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش‌بینی بازار جهانی 151 میلیارد دلاری بطری‌های دمشی تا سال 2033

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر بر اساس گزارش Future Market Insights، بازار جهانی بطری‌های قالب‌گیری دمشی در مسیر رشد قرار دارد و برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال 2023 به ارزش قابل توجه 94.6 میلیارد دلار آمریکا برسد. علاوه بر این، فروش بطری‌های دمشی در مقیاس جهانی شاهد شتابی قوی است و نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 4.8 درصد از سال 2023 تا 2033 را نشان می‌دهد. در این مسیر، پیش بینی می‌شود بازار بطری‌های قالب‌گیری دمشی در جهان یک فرصت قابل توجه در اختیار داشته باشد و تا سال 2033 به اوج خود یعنی  151.2 میلیارد دلار برسد.

بازار بطری‌های قالب‌گیری دمشی انقلابی را تجربه می‌کند که ناشی از نوآوری و پایداری است. همانطور که ترجیح مصرف کنندگان به سمت راه حل‌های بسته بندی سازگار با محیط زیست تغییر می‌کند، بطری‌های قالب گیری دمشی به عنوان پیشرو در صنعت بسته بندی ظاهر شده اند.

محرک اصلی این رشد، تمرکز فزاینده بر طرح‌های توسعه ظرفیت در مناطق با رشد بالا، به ویژه بازارهای پویا در آسیا، اقیانوسیه و بازارهای در حال شکوفایی خاورمیانه و آفریقا است. این مناطق آماده‌ی تولید برای تقاضای پایدار بطری‌های دمشی هستند، در حالی که به طور همزمان به کاهش هزینه‌های کلی تولید نیز کمک می‌کنند.

رشد صنعت بسته بندی: رشد کلی صنعت بسته بندی که توسط عواملی مانند تجارت الکترونیک، مصرف مواد غذایی و نوشیدنی و دارو هدایت می‌شود، به افزایش تقاضا برای بطری‌های دمشی کمک می‌کند.

تولید مقرون به صرفه: قالب گیری دمشی یک فرآیند تولید مقرون به صرفه برای تولید بطری‌های پلاستیکی در مقیاس زیاد است که آن را به گزینه ای جذاب برای تولید کنندگان تبدیل می‌کند.

سبک و همه کاره بودن: بطری‌های دمشی سبک و همه‌کاره هستند و برای طیف وسیعی از کاربردها از جمله نوشیدنی‌ها، محصولات مراقبت شخصی، مواد شیمیایی و شوینده‌ی خانگی و غیره مناسب هستند.

پایداری: نگرانی‌های رو به رشد زیست‌محیطی منجر به توسعه بطری‌های قابل بازیافت شده است و مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای گزینه‌های بسته‌بندی سازگار با محیط زیست را ترجیح می‌دهند.

سفارشی‌سازی و نوآوری: تولیدکنندگان می‌توانند به راحتی بطری‌های قالب‌گیری دمشی را از نظر شکل، اندازه و طراحی سفارشی کنند و راه‌حل‌های بسته‌بندی نوآورانه را برای برآورده کردن الزامات خاص برند و محصول فراهم کنند.

راحتی مصرف کننده: ویژگی‌هایی مانند درپوش‌های با کاربری آسان، مهر و موم‌های غیرقابل دستکاری، و طراحی‌های ارگونومیک، راحتی مصرف کننده را افزایش می‌دهد و تقاضا برای بطری‌های دمشی را افزایش می‌دهد.

صنعت مواد خوراکی و آشامیدنی در بازار جهانی جایگاه اصلی این محصولات را به خود اختصاص می‌دهد و سهم غالب بیش از 70 درصد را در اختیار دارد. این برجستگی به تغییر ترجیح مشتری به سمت راه حل‌های بسته بندی عملی و سازگار با محیط زیست نسبت داده می‌شود. افزایش تقاضا برای محصولات خوراکی و آشامیدنی بسته بندی شده و آماده به منظور مصرف آسان، که ناشی از سبک زندگی سریع مصرف کننده‌هاست، جایگاه این صنعت را بیشتر تقویت می‌کند. از آنجایی که مصرف‌کنندگان به دنبال انتخاب‌های مسئولانه‌تر از نظر زیست‌محیطی هستند، بخش غذا و نوشیدنی نقشی اساسی در افزایش تقاضا برای بسته‌بندی‌های پایدار ایفا می‌کند.

علاوه بر این، افزایش تقاضا برای فناوری رانشگری قالب گیری دمشی در سراسر جهان به دلیل هزینه‌ی نسبتا پایین آن، در مقایسه با قالب گیری تزریقی بادی

، به رشد این بخش کمک می‌کند. این فناوری همچنین به فشار کم نیاز دارد.

نقش آفرینان کلیدی در بازار جهانی به طور فعال درگیر نوآوری محصول، بهره گیری از پیشرفت‌های فناورانه و پذیرفتن گزینه‌های بسته بندی قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست هستند. این تمرکز راهبردی آن‌ها را قادر می‌سازد تا پویایی دائماً در حال تحول بخش بسته بندی را که تابع بسیاری از مقررات و هنجارها است هدایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا