اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش‌بینی بازار  1.9 میلیارد دلاری الاستومرهای زیستی تا سال 2033

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق گزارش Future Market Insights، انتظار می‌رود تا سال‌های 2023 و 2033، ارزش بازار کشایندهای زیستی (bio-based elastomers) به ترتیب 513 میلیون دلار و 1901.8 میلیون دلار باشد. انتظار می‌رود در دوره‌‌ی پیش بینی شده 2023 تا 2033، آهنگ رشد نزدیک به 14 درصد باشد. پیش بینی می‌شود که مزایایی که کشایندهای زیستی نسبت به کشایندهای ساخته شده از نفت خام از نظر انتشار ترکیبات آلی فرار دارند، به گسترش بازار کمک کند. توسعه کشایندهای زیستی تمرکز اصلی برای تولیدکنندگان عمده کشایند‌های نفتی است.

شرکت‌های مصرف کننده نهایی در بازار کشایند نیز از مواد پایدار در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند که می‌تواند به طور قابل توجهی بر رشد بازار تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، در ژانویه 2022، شرکت Goodyear Tire & Rubber یک تایر نمایشی حاوی 70٪ محتوای مواد پایدار مانند روغن سویا و سیلیس تولید شده از خاکستر پوسته برنج را برای توسعه تایرها راه اندازی کرد. Pela، یک شرکت تولید کننده قاب گوشی در کانادا، قاب گوشی 100% قابل کود شدن را از Flaxstic، یک ماده زیستی تولید می‌کند. این ماده شامل یک محصول جانبی از برداشت دانه روغن کتان و یک کشایند گرمانرم زیستی است.

 

همکاری فناوری بین تولیدکنندگان مواد خام کشایندها برای توسعه جایگزین‌های زیستی مشاهده می‌شود. نقش آفرینان اصلی در حال هدایت تلاش‌ها به سمت گسترش ظرفیت‌های تولید خود هستند تا سهم بازار خود را تقویت کنند و تقاضای رو به رشد را تامین نمایند. پیش‌بینی می‌شود با افزایش تعداد مشارکت‌ها و همکاری‌ها میان نقش آفرینان کلیدی که به دنبال افزایش حضور خود در بازار هستند، به گسترش بازار کمک شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا