اخبار

اختصاصی بسپار/ پیش‌بینی بازار 6/3 میلیارد دلاری چندسازه‌ها (کامپوزیت ها)ی لاستیک پلاستیک تا سال 2033

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران  پلیمر پیش بینی می‌شود تا سال 2023، بازار چندسازه‌های لاستیک پلاستیک به ارزش 2170.9 میلیون دلار برسد. تخمین زده می‌شود این بازار با نرخ رشد مرکب سالانه 3/5 درصد توسعه پیدا کند و تا سال 2033 به 5/۳۶۳۸ میلیون دلار برسد. در مقایسه با محصولات ساخته شده با یک ماده، این چندسازه‌ها ویژگی‌های عملکردی بهتری ارائه می‌دهند. این چندسازه‌ها با ترکیب مزایای پلاستیک و لاستیک مانند مقاومت در برابر ضربه، دوام، کاهش نویز و لرزش، عملکرد کلی، ایمنی و راحتی خودروها را بهبود می‌بخشند.
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) تخمین می‌زند که در سال 2022، فروش خودروهای سواری در بریتانیا 9/13 درصد افزایش خواهد یافت. به منظور پاسخگویی به تقاضای روزافزون، تولیدکنندگان با دوبرابر کردن و اضافه کردن فناوری سبک وزن، توانایی‌های تولیدی خود را افزایش می‌دهند.
در مقایسه با مواد معمولی، چندسازه‌های لاستیک پلاستیک انعطاف بیشتری در طراحی دارند. تمرکز تولید کنندگان بر ایجاد طرح‌های منحصر به فرد و آیرودینامیک است که می‌تواند به شکل‌های پیچیده درآورده شود و با قطعات دیگر ادغام شود. این سازگاری امکان تولید وسایل نقلیه با فضای داخلی و خارجی را فراهم می‌کند که براق و نیز از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشند.
به منظور افزایش بهره وری سوخت و برآورده ساختن الزامات انتشار آلاینده‌های مضر، تولیدکنندگان تلاش می‌کنند تا وسایل نقلیه سبک‌تر باشند. این چندسازه‌ها جایگزین سبک وزنی برای مواد معمولی مانند فلز هستند که به کاهش وزن کلی خودرو و بهبود بازده سوخت کمک می‌کنند و نسبت به مواد سنتی از هزینه‌ها می‌کاهند. این مواد اغلب به انرژی و هزینه‌ی کمتر در طول فرایندهای تولید مانند قالب گیری تزریقی نیاز دارند. توانایی تولید اشکال پیچیده در یک عملیات واحد هزینه‌های مونتاژ را می‌کاهد و چندسازه‌های لاستیک پلاستیک را به گزینه ای مقرون به صرفه برای خودروسازان تبدیل می‌کند.
پیش بینی می‌شود صنعت چندسازه‌های لاستیک پلاستیک در ایالات متحده تا سال 2033 به 1/539 میلیون دلار برسد که با 7/4 درصد نرخ رشد مرکب سالانه افزایش می‌یابد.
تخمین زده می‌شود که صنعت چندسازه‌های لاستیک پلاستیک در هند به سهم بازار 0/۱۶۳ میلیون دلار آمریکا برسد و تا سال 2033 با نرخ رشد مرکب سالانه 2/5 درصد گسترش یابد.
در طول دوره‌ی پیش بینی، انتظار می‌رود صنعت چندسازه‌های لاستیک پلاستیک در چین به سهم بازار 5/۹۹۵ میلیون دلار آمریکا برسد و نرخ رشد مرکب سالانه 5/5 درصد را تضمین کند.
پیش بینی می‌شود صنعت چندسازه‌های لاستیک پلاستیک در ژاپن تا سال 2033 به 4/۱۹۳ میلیون دلار آمریکا برسد که بانرخ رشد مرکب سالانه 2/5 درصد افزایش می‌یابد.
با نرخ رشد مرکب سالانه 1/5 درصد از سال 2022 تا 2033، انتظار می‌رود صنعت خودرو پیشتاز صنعت چندسازه‌های لاستیک پلاستیک باشد.
همچنین انتظار می‌رود با نرخ رشد مرکب سالانه 3/4 درصد از سال 2022 تا 2033، بخش تجهیزات صنعتی پیشتاز صنعت چندسازه‌های لاستیک پلاستیک باشد.

رقابت در بازار چندسازه‌های لاستیک پلاستیک چگونه به نظر می‌رسد؟
بازار یکپارچه است و نقش آفرینان کلیدی برای سهم بازار با هم رقابت می‌کنند. نقش آفرینان کلیدی این صنعت بر برنامه‌های کاربردی نوآورانه مانند هوافضا تمرکز دارند و در حال گسترش سبد محصولات خود هستند تا شامل کاربردهای جدید و نوظهور مانند آب بندی، مقاومت در برابر پرتو فرا بنفش و دوام طولانی مدت شوند. این توسعه به آن‌ها کمک می‌کند تا به طیف وسیع‌تری از مشتریان دست یابند و کسب و کار خود را توسعه دهند. شرکت‌های مهم در این صنعت شامل BASF SE، Dow Inc.، DuPont de، Nemours، Inc، Solvay S.A.، Arkema S.A.، Covestro AG، Mitsui Chemicals، Inc.، LG Chem Ltd.، SABIC، Sumitomo Chemical Co., Ltd. ، LANXESS AG، Evonik Industries AG، Celanese Corporation، Toray Industries, Inc.، Teijin Limited، PolyOne Corporation، LyondellBasell Industries N.V.، Kraton Corporation، Trinseo S.A.، Mitsubishi Chemical Holdings Corporation هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا