اخبار

اختصاصی بسپار/ پیشگامان مواد پلیمری و آینده‌ی چاپ سه بعدی در سال 2023

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  مواد، فناوری‌ها و کاربرد‌های چاپ سه بعدی همگی در سال 2023 و پس از آن پیشرفت معنا داری خواهند داشت. چاپ سه بعدی در پایان سال 2022 مانند سال گذشته نبوده است. این صنعت از نظر مشارکت، ساختار نیروی کار و واکنش‌های کلی نسبت به شرایط متغیر بازار، تغییر شکل زیادی داشته است.
اخبار به ظاهر مثبتی که از شرکت‌های مختلف به گوش می‌رسد، نشان می‌دهد که بخش‌های کمی از صنعت چاپ سه بعدی دست نخورده باقی مانده اند.
برای مثالCovestro، غول مواد، تجارت مواد افزودنی خود را به Stratasys فروخت. شرکت‌های پیشگام Ultimaker و Makebot در زمینه‌ی چاپ سه بعدی، با یکدیگر ادغام شدند. در بخش نرم افزار،OEM Carbon شرکت ParaMatters را خریداری کرد. شرکت‌های بزرگ بین المللی مانند Nikon به سرمایه گذاری‌های سنگین خود در این زمینه ادامه می‌دهند. در عین حال شرکت‌هایی در این حوزه منحل شدند یا برای مثال HP پایان عمر سامانه‌ی چاپ سه بعدی تمام رنگی خود را اعلام کرد.
تمام این خبرها از ادغام شرکت‌ها گرفته تا اخبار سود و زیان نشان دهنده‌ی یک فضای تجاری جالب برای چاپ سه بعدی در سال ۲۰۲۳ است. در سال آینده باید انتظار داشت که محصولات بیشتری از این صنعت برای مصرف راهی بازار شود. از کفش‌های محبوب گرفته تا محصولات دندان پزشکی، سرعت رشد این محصولات بسیار سریع خواهد بود. به خصوص در تولید قطعات یدکی، چاپ سه بعدی پاسخگویی خوبی برای تقاضا‌ها خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا