اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گزارش انجمن آماپلاست ایتالیا: حفظ جایگاه صنعت ماشین سازی پلاستیک و لاستیک در پایان 2022

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر طبق پیش بینی مرکز مطالعات آماری آماپلاست، صنعت لاستیک و پلاستیک در ایتالیا عملکرد کلی خوبی در حوزه‌ی ماشین آلات فرآورش، تجهیزات و قالب سازی داشته است.
پس از بازگشت به نقطه‌ی اول در سال 2021 که با رشد دو رقمی در همه‌ی شاخص‌ها به پایان رسید، انجمن تجاری آماپلاست تعادل مثبت قابل ‌توجهی را مجدداً برای سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرد که نشان دهنده‌ی توانایی این بخش برای هضم کردن تاثیرات آشفتگی‌های رخ داده و ترکیب شده در سه سال گذشته است.

انتظار می‌رود تولید کلی برای سال ۲۰۲۲ با رشد یک درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ به آستانه‌ی 4.5 میلیارد یورو رسیده باشد. گرچه این مقدار، چشمگیر و قابل توجه نیست، پیشرفت به دست آمده در سال گذشته را تثبیت می‌کند. رشد ثبت شده در دو مؤلفه‌ی عرضه و تقاضا (با تولید 70 درصدی) مقدار 2% رشد را نشان می‌دهد که فراتر از 3 میلیارد یورو است. بازار داخلی تا حدودی تحت تأثیر افزایش 5 درصدی واردات، رشد 1% را نشان می‌دهد.
صادرات در 9 ماه اول سال 2022 به ترتیب به بازار‌های آسیا (به ویژه هند)، آمریکا (به ویژه کلمبیا در آمریکای جنوبی) و اروپا (خصوصاً کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا) بیشتر شده است. از سوی دیگر صادرات به آفریقا و بازار‌های مدیترانه کاهش یافته است.
فروش ماشین آلات در بازار‌های داخلی و صادرات برای شرکت‌های وابسته به آماپلاست کاهش داشته است. اما، فروش قطعات، رشد خود را حفظ کرده است.
تولیدکنندگان ایتالیایی در حال افزایش سفارش‌های خود هستند که احتماً به دلیل تاثیر نمایشگاه K و افزایش سرمایه گذاری‌هاست. البته شرایط جنگ و تلاطم‌های اقتصادی نیازمند احتیاط در تجارت است.
برای سال آینده به احتمال زیاد شاهد رکود شاخص‌ها خواهیم بود، هرچند که این کاهش باید تا چند درصد محدود مهار شود. در واقع پیش بینی‌ها برای اقتصاد ایتالیا به طور کلی نشان دهنده‌ی رشد کم یا منفی همراه با تداوم نرخ تورم بالاست که عمدتاً به دلیل هزینه‌های بالای انرژی رخ داده است.

طبق نظر رئیس آماپلاست تولیدکنندکان ماشین آلات فرآورش لاستیک و پلاستیک در ایتالیا همیشه اثبات کرده‌اند که انعطاف پذیر هستند و قادرند راه حل‌های سازمانی و فناوری خود را برای مقابله با چالش‌های اقتصادی و بازار‌ها توسعه دهند. به هر حال مسائلی که طی سه سال گذشته یکی پس از دیگری پیش آمده، تمایل به سرمایه گذاری را کاهش داده است.
به طور کلی شرکت‌ها باید تلاش قابل توجهی برای نوآوری انجام دهند تا ویژگی‌های فناورانه‌ی ماشین آلات خود را بهبود ببخشند و مرحله به مرحله با افزایش تقاضا در مورد پایداری و بهره وری انرژی همگام با شند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا