اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/پیش بینی بازار جهانی دستکش‌های زیست تخریب پذیر به مقدار 10.2 میلیارد دلار تا سال 2032

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بر اساس گزارشFuture Market Insights، بازار جهانی دستکش‌های زیست تخریب پذیر در حال حاضر 1.3 میلیارد دلار است و انتظار می‌رود تا سال 2032 با رشد خیره کننده‌ی ترکیبی سالانه به مقدار 23 درصد  بین سال‌های 2022 و 2032 به 10.2 میلیارد دلار برسد.

 در بازار تجاری دستکش‌ها، دستکش‌های لاستیکی بیشترین سهم بازار را دارند. محصولات لاتکس به عنوان “محصولات یکبار مصرف” شناخته می‌شوند. به این ترتیب، تولید انبوه در این بخش هر ساله منجر به افزایش حجم زباله‌های جامد لاستیکی می‌شود. در نتیجه به دلیل عدم تخرب پذیری لاستیک و لاتکس، پیدا کردن جایگزینی با تخریب پذیری سریع در طبیعت، گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. برای مثال Bio-Add و افزودنی‌های مختلف سبز دیگر برای ترکیب دستکش‌های لاتکس غیر لاستیکی برای تسریع فرآیند تجزیهی زیستی استفاده می‌شود.

دستکش‌های یکبار مصرف از جنس نیتریل احتمالاً در مقیاس وسیعی در بخش مراقبت‌های بهداشتی در آینده مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا ویژگی‌های مثبت نیتریل در این بخش مطلوب است. اگرچه دوران همه‌گیری کرونا استفاده از دستکش‌ها را به امری ضروری تبدیل کرد، پس از این دوران نیز مصرف دستکش‌ها با منطق پیشگیری بهتر از درمان است، ادامه دارد.

مالزی بزرگترین تولید کننده دستکش‌های لاستیکی است و در نتیجه هر سال بیش از 200 میلیارد دستکش تولید می‌کند. این کشور همچنین به صادرات حدود 182 میلیارد دستکش در سال 2019 معروف است، به طوری که MARGMA (انجمن تولیدکنندگان دستکش لاستیکی مالزی) این رقم را در سال 2020 به 240 میلیارد عدد تخمین زده است. این رقم پس از آن به دلایلی که بالاتر ذکر شد، هرگز کاهش پیدا نکرد.

انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک دستکش‌های نیتریل بدون پودر و دستکش‌های زیست تخریب‌پذیر به دلیل محدودیت‌هایی که توسط سازمان غذا و دارو در ایالات متحده و همچنین برخی مقامات نظارتی اروپایی در رابطه با دستکش‌های پودری وضع شده است، بر بازار دستکش‌های زیست تخریب‌پذیر تسلط پیدا کنند. علاوه بر این، در محل کار، قوانین سختگیرانه‌ای در مورد ایمنی کارگران وضع شده است. که باعث می‌شود باز هم برای دستکش نیتریل تقاضا وجود داشته باشد. این یک حقیقت مشخص است که چنین دستکش‌هایی در مقایسه با دستکش‌های لاتکس مقاومت بهتری در برابر مواد شیمیایی و سوراخ شدن دارند. با این حال، ممکن است بعضی از افراد در استفاده از دستکش‌های زیست تخریب‌پذیر دچار التهاب و یا حساسیت‌های تنفسی شوند. چنین عواملی نیز ممکن است  بازار دستکش‌های زیست تخریب پذیر را در آینده محدود کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا