اخبار

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار جهانی 245.41 میلیارد دلاری برای پلاستیک با کارایی بالا در سال 2024

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بازار پلاستیک‌های با کارایی بالا (High-performance) در مقایسه با پلاستیک‌های تجاری شناخته شده تر مانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن، بازار کوچکی است که کمتر از 1٪ از کل مصرف پلاستیک را تشکیل می‌دهد. با این حال، پلاستیک‌های با کارایی بالا به طور کلی با سرعت بیشتری نسبت به بازار پلاستیک رشد می‌کنند.
آخرین گزارش بازار Smithers با عنوان «آینده پلاستیک‌های با کارایی بالا تا سال 2024» پیش‌بینی می‌کند که ارزش بازار جهانی پلاستیک‌های با کارایی بالا در سال 2024 به 25.41 میلیارد دلار خواهد رسید. با ادامه رشد بازار، کاربردها و فرصت‌هایی برای بهبود تولید تجاری به وجود خواهد آمد.
نوآوری در بسپارهای با کارایی بالا فرصت‌های جدید و هیجان‌انگیزی را به صنعت پلاستیک جهانی ارائه می‌کند. این موضوع با چندین تقاضای قانع کننده بازار از سوی کاربران نهایی از جمله: وزن سبک قطعات وسایل نقلیه، عملکرد بهتر در دستگاه‌های پزشکی و مصرفی و نیز تقاضا برای مواد قوی تر در چاپ سه بعدی همراه می‌شود.
تحلیل Smithers برای «آینده پلاستیک‌های با کارایی بالا تا سال 2024» روندها و محرک‌های کلیدی زیر را برای صنعت پلاستیک با کارایی بالا در پنج سال آینده شناسایی می‌کند:

• تقاضای پلاستیک با کارایی بالا نسبت به چرخه اقتصادی حساس است و بیشتر مواد برای تولید کالاهای بادوام مصرفی «غیر ضروری» و کاربردهای صنعتی استفاده می‌شوند. تقاضا برای پلاستیک‌های با کارایی بالا نسبت به تولید ناخالص داخلی در طول رکود جهانی 2008-2009 کاهش بیشتری داشته است. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که تقاضای آتی برای پلاستیک‌های با کارایی بالا بسیار سریع‌تر از رشد تولید ناخالص داخلی جهانی در دوره پیش‌بینی رشد کند. همانطور که تقاضا برای کالاهای مصرفی بادوام مهم مانند خودرو در منطقه آسیا و اقیانوسیه تغییر می‌کند، مصرف پلاستیک با کارایی بالا نیز تغییر خواهد کرد.
• انتظار می‌رود که قیمت‌های پلاستیک با کارایی بالا در طول دوره پیش‌بینی ثابت بماند، زیرا بازارها در کاربردهای موجود که در آن هزینه‌های تحقیق و توسعه غیرقابل توجیه است، عموماً غیررقابتی هستند.
• جایگزینی مواد سنتی در طیف وسیعی از کاربردها، مهم ترین محرک بازار برای پلاستیک‌های با کارایی بالا بوده است. این کاربردها برای پلاستیک‌های با کارایی بالا در حال نزدیک شدن به وضعیت اشباع بازار هستند و رقابت با رزین‌های ارزان قیمت و تجاری فعلی می‌تواند تأثیر منفی بر تقاضا داشته باشد.
• توسعه برنامه‌های کاربردی جدید در حال تبدیل شدن به یک محرک مهم تر بازار برای پلاستیک‌های با کارایی بالا است که این مواد در آن اولین مواد طراحی شده برای محصول هستند.
• به منظور بازیافت و پایداری هر چه بیشتر، مدیریت کل چرخه زندگی پلاستیک‌های با کارایی بالا حیاتی تر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا