اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار رنگدانه های اکسید آهن تا سال 2028 میلادی

بسپار / ایران پلیمر بر اساس گزارش جدید Grand View Research, Inc. بازار جهانی رنگدانه های اکسید آهن تا سال 2028 به حدود 3.1 میلیارد دلار خواهد رسید. رنگدانه های اکسید آهن بطور وسیعی در کاربرد های مختلفی شامل ساختمان سازی، پوشش ها، پلاستیک ها و کاغذ استفاده می شوند. رشد صنایع ساختمانی در سرتاسر جهان بویژه در منطقه آسیا – اقیانوسیه عامل مهمی برای افزایش تقاضای رنگدانه های اکسید آهن می باشد.

رنگدانه های اکسید آهن زرد و قرمز برای کاربرد های ساختمانی با بتن مخلوط می گردند. رنگدانه های اکسید آهن قرمز پر مصرف ترین رنگدانه های اکسید آهن می باشند و بیش از 42 درصد سهم بازار را در سال 2020 به خود اختصاص دادند. این به دلیل فام خالص، قدرت رنگدهی بالا، ثبات نوری و سایر خواص آن می باشد. در بین صنایع مختلف صنایع ساختمانی پر مصرف ترین صنایع می باشند و سهم آنها در سال 2020 از بازار جهانی رنگدانه های اکسید آهن بیش از 45 درصد بوده است. در سال 2020 رنگدانه های اکسید آهن سنتزی پر مصرف تر از رنگدانه های اکسید آهن طبیعی بوده اند و انتظار می رود تا سال 2028 نیز این روند ادامه داشته باشد.

رنگدانه های اکسید آهن سنتزی به دلیل پایداری بالا و قدرت رنگدهی بالا در کاربرد های مختلف شامل ساختمان سازی و پوشش ها استفاده می شوند. در صنایع ساختمانی، این رنگدانه ها برای ساخت بلوک ها، بتن رنگی و کاشی استفاده می شوند. بنابراین رشد صنایع ساختمانی در سال های آینده باعث افزایش مصرف رنگدانه های اکسید آهن خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا